Nový Mercedes Benz třídy S se dočkal svého krále, sportovní varianty s označením S63 AMG.
Tradiční supervýkonná varianta každého Mercedesu se honosí slavnou zkratkou AMG. Jinak tomu nemůže být u nejluxusnějšího vozu v nabídce značky, třídy S.
Model S63 AMG je vybaven 5,5litrovým motorem V8, který dokáže vyvinout výkon až 585 koní. Tato síla je dostatečná k tomu, aby dostala vůz na stovku za 4 sekundy v případě pohonu všech kol. Zadokolka souboj kvůli horší trakci jen jedné nápravy souboj o čtyři desetiny sekundy prohrává.
Nejen silný motor dělá dobrý vůz. Podstatná je i hmotnost. Dvě tuny sice nemůžeme nazvat málem, avšak jde o více než metrákovou úsporu, který je zajištěna mimo jiné karbonovými díly karoserie a využitím Li-Ion baterie namísto olověné. V nabídce jsou také lehké, karbon-keramické brzdové disky, které snižují neodpruženou hmotnost o 20 %.
Model S63 AMG bude k dispozici ve verzi s krátkým i dlouhým rozvorem. Jak již bylo zmíněno, k dispozici jsou varianty s pohonem přední nápravy i obou náprav. Ceny základní varianty by měly startovat pod čtyřmi miliony korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?