Nejvýkonnější varianta Peugeotu RCZ přichází. Má písmeno R na konci a pěkných 270 koní.
Sexy kupé od Peugeotu, RCZ, se docela povedlo. Pod kapotou se ale v nejvýkonnější variantě nachází motor o výkonu 200 koní, což na konkurenci v podobě například Volkswagenu Scirocco nestačí.
I to je dobrý důvod k tomu, aby se koncept Peugeotu RCZ R přeměnil ve skutečnost. Ta je dokonce ještě lepší a pod kapotou se tak nachází o 10 koní silnější motor - celkový výkon je 270 koní. Tuto sílu přitom poskytuje pouhých 1,6 litru objemu, což značí opravdu mimořádný litrový výkon.
I díky poměrně příjemné hmotnosti 1280 kilo dokáže RCZ R na stovku akcelerovat za 5,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h.
Představení se odehraje na festivalu rychlosti v Goodwoodu, výstavní premiéra pak na podzim ve Frankfurtu. Autosalony by ostrá novinka mohla zdobit na již konci tohoto roku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.