Po internete kolujú fotografie športovo upraveného Mercedesu-Benz triedy S. Žeby došlo predčasne k úniku oficiálnych fotografií verzie S 63 AMG?
Najhorúcejšia novinka nemeckej prémiovej značky Mercedes-Benz, trieda S, príde čoskoro už tradične aj v najvýkonnejšej verzii S 63 AMG. Automobilka pred pár týždňami zverejnila oficiálne video zo zahájenia produkcie vlajkovej lode značky s interným označením W222, v ktorom sa nakrátko ukázala aj verzia AMG. V týchto dňoch sa na internet dostali fotografie, ktoré síce zatiaľ nie sú oficiálne, no predstavujú dokonalý obraz o sériovej verzii.
Mercedes-Benz triedy S dostane v prevedení 63 AMG podstatne agresívnejší bodykit, ktorý obsahuje výrazné predné nárazníky s nasávacím otvorom, zadný nárazník s difúzorom a štvoricou koncoviek výfuku, bočné nástavce prahov a veľké zliatinové disky so špecifickým dizajnom.
Pod kapotu sa dostane špičkový motor V8 s objemom 5,5 litra, ktorý vďaka dvojitému preplňovaniu dosiahne maximálny výkon 400 kW/544 k, resp. 420 kW/571 k vo výkonnejšej verzii. Zákazník sa bude mocť rozhodnúť medzi pohonom zadnej nápravy, alebo pohonom oboch náprav vďaka systému 4Matic.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.