Britská automobilová dílna Caterham přináší nástupce svého nejvýkonnějšího bežného typu. Po modelu R500 přichází 620R.
Britská automobilka Caterham se poslední dobou zviditelnila svou účastí v seriálu Formule 1. Jde přitom o malou firmičku, která produkuje jediný model v různých variantách. Tím model je odvozenina od Lotusu 7, který kdysi navrhl jeden z nejslavnějších konstruktérů formule 1, Colin Chapman.
Původní Lotus 7 se do výroby dostal v roce 1957 a je neuvěřitelné, že se drží dodnes, byť samozřejmě se spoustou modifikací. Do výroby dorazila sedma s dvouválcovým motorem o výkonu 40 koní, který používal i předchůdce, Lotus VI. Při suché hmotnosti jen 329 kg šlo o levný, poměrně svižný a především zábavný vůz pro okruhové dny.
V roce 1973 se výroba tehdy třetí série Lotusu 7 dostala pod křídla společnosti Caterham. Tato firma dodávala Lotusu díly pro výrobu a po rozhodnutí o ukončení výroby se Caterhamu podařilo odkoupit výrobní práva na tento kultovní vůz. Šlo o skvělý krok, neboť z Lotusu 7 se stal kultovní vůz.
Síla motoru postupně rostla a nahoru šla také hmotnost. Konstruktéři jsou si tohoto problému vědomi, a proto mimo standardních variant připravují také varianty odlehčení. A právě nyní tu máme nejnovější z nich.
Jde o Caterham 620R. Nejsilnější běžná varianta má výkon 315 koní. Pokud se budete ptát, jak se marketingové oddělení dostalo k číslici 620, pak je třeba vydělit výkon počtem tun, který vůz váží. Právě díky hmotnosti těsně pod půl tuny se může 620R chlubit výkonem 620 koní na tunu hmotnosti. A to je číslo, kterého jen tak nějaké vůz nedosáhne. Je to podobná hodnota, jakou disponuje Bugatti Veyron Super Sport.
U Caterhamu však nejde o trhání rychlostních rekordů v přímce. Jde o zábavu za volantem, kterou dovede takovýto vůz dát. Sám šéf firmy k tomu říká, že je nejdříve třeba překonat kus strachu, ale poté si to s tímto speciálem může řidič opravdu užít. Ještě aby ne, vždyť na stovce je tento diblík za 2,8 sekundy.
Nový vrchol nabídky se ukáže na festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.