Britská automobilová dílna Caterham přináší nástupce svého nejvýkonnějšího bežného typu. Po modelu R500 přichází 620R.
Britská automobilka Caterham se poslední dobou zviditelnila svou účastí v seriálu Formule 1. Jde přitom o malou firmičku, která produkuje jediný model v různých variantách. Tím model je odvozenina od Lotusu 7, který kdysi navrhl jeden z nejslavnějších konstruktérů formule 1, Colin Chapman.
Původní Lotus 7 se do výroby dostal v roce 1957 a je neuvěřitelné, že se drží dodnes, byť samozřejmě se spoustou modifikací. Do výroby dorazila sedma s dvouválcovým motorem o výkonu 40 koní, který používal i předchůdce, Lotus VI. Při suché hmotnosti jen 329 kg šlo o levný, poměrně svižný a především zábavný vůz pro okruhové dny.
V roce 1973 se výroba tehdy třetí série Lotusu 7 dostala pod křídla společnosti Caterham. Tato firma dodávala Lotusu díly pro výrobu a po rozhodnutí o ukončení výroby se Caterhamu podařilo odkoupit výrobní práva na tento kultovní vůz. Šlo o skvělý krok, neboť z Lotusu 7 se stal kultovní vůz.
Síla motoru postupně rostla a nahoru šla také hmotnost. Konstruktéři jsou si tohoto problému vědomi, a proto mimo standardních variant připravují také varianty odlehčení. A právě nyní tu máme nejnovější z nich.
Jde o Caterham 620R. Nejsilnější běžná varianta má výkon 315 koní. Pokud se budete ptát, jak se marketingové oddělení dostalo k číslici 620, pak je třeba vydělit výkon počtem tun, který vůz váží. Právě díky hmotnosti těsně pod půl tuny se může 620R chlubit výkonem 620 koní na tunu hmotnosti. A to je číslo, kterého jen tak nějaké vůz nedosáhne. Je to podobná hodnota, jakou disponuje Bugatti Veyron Super Sport.
U Caterhamu však nejde o trhání rychlostních rekordů v přímce. Jde o zábavu za volantem, kterou dovede takovýto vůz dát. Sám šéf firmy k tomu říká, že je nejdříve třeba překonat kus strachu, ale poté si to s tímto speciálem může řidič opravdu užít. Ještě aby ne, vždyť na stovce je tento diblík za 2,8 sekundy.
Nový vrchol nabídky se ukáže na festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?