Britská automobilová dílna Caterham přináší nástupce svého nejvýkonnějšího bežného typu. Po modelu R500 přichází 620R.
Britská automobilka Caterham se poslední dobou zviditelnila svou účastí v seriálu Formule 1. Jde přitom o malou firmičku, která produkuje jediný model v různých variantách. Tím model je odvozenina od Lotusu 7, který kdysi navrhl jeden z nejslavnějších konstruktérů formule 1, Colin Chapman.
Původní Lotus 7 se do výroby dostal v roce 1957 a je neuvěřitelné, že se drží dodnes, byť samozřejmě se spoustou modifikací. Do výroby dorazila sedma s dvouválcovým motorem o výkonu 40 koní, který používal i předchůdce, Lotus VI. Při suché hmotnosti jen 329 kg šlo o levný, poměrně svižný a především zábavný vůz pro okruhové dny.
V roce 1973 se výroba tehdy třetí série Lotusu 7 dostala pod křídla společnosti Caterham. Tato firma dodávala Lotusu díly pro výrobu a po rozhodnutí o ukončení výroby se Caterhamu podařilo odkoupit výrobní práva na tento kultovní vůz. Šlo o skvělý krok, neboť z Lotusu 7 se stal kultovní vůz.
Síla motoru postupně rostla a nahoru šla také hmotnost. Konstruktéři jsou si tohoto problému vědomi, a proto mimo standardních variant připravují také varianty odlehčení. A právě nyní tu máme nejnovější z nich.
Jde o Caterham 620R. Nejsilnější běžná varianta má výkon 315 koní. Pokud se budete ptát, jak se marketingové oddělení dostalo k číslici 620, pak je třeba vydělit výkon počtem tun, který vůz váží. Právě díky hmotnosti těsně pod půl tuny se může 620R chlubit výkonem 620 koní na tunu hmotnosti. A to je číslo, kterého jen tak nějaké vůz nedosáhne. Je to podobná hodnota, jakou disponuje Bugatti Veyron Super Sport.
U Caterhamu však nejde o trhání rychlostních rekordů v přímce. Jde o zábavu za volantem, kterou dovede takovýto vůz dát. Sám šéf firmy k tomu říká, že je nejdříve třeba překonat kus strachu, ale poté si to s tímto speciálem může řidič opravdu užít. Ještě aby ne, vždyť na stovce je tento diblík za 2,8 sekundy.
Nový vrchol nabídky se ukáže na festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.