Britská automobilová dílna Caterham přináší nástupce svého nejvýkonnějšího bežného typu. Po modelu R500 přichází 620R.
Britská automobilka Caterham se poslední dobou zviditelnila svou účastí v seriálu Formule 1. Jde přitom o malou firmičku, která produkuje jediný model v různých variantách. Tím model je odvozenina od Lotusu 7, který kdysi navrhl jeden z nejslavnějších konstruktérů formule 1, Colin Chapman.
Původní Lotus 7 se do výroby dostal v roce 1957 a je neuvěřitelné, že se drží dodnes, byť samozřejmě se spoustou modifikací. Do výroby dorazila sedma s dvouválcovým motorem o výkonu 40 koní, který používal i předchůdce, Lotus VI. Při suché hmotnosti jen 329 kg šlo o levný, poměrně svižný a především zábavný vůz pro okruhové dny.
V roce 1973 se výroba tehdy třetí série Lotusu 7 dostala pod křídla společnosti Caterham. Tato firma dodávala Lotusu díly pro výrobu a po rozhodnutí o ukončení výroby se Caterhamu podařilo odkoupit výrobní práva na tento kultovní vůz. Šlo o skvělý krok, neboť z Lotusu 7 se stal kultovní vůz.
Síla motoru postupně rostla a nahoru šla také hmotnost. Konstruktéři jsou si tohoto problému vědomi, a proto mimo standardních variant připravují také varianty odlehčení. A právě nyní tu máme nejnovější z nich.
Jde o Caterham 620R. Nejsilnější běžná varianta má výkon 315 koní. Pokud se budete ptát, jak se marketingové oddělení dostalo k číslici 620, pak je třeba vydělit výkon počtem tun, který vůz váží. Právě díky hmotnosti těsně pod půl tuny se může 620R chlubit výkonem 620 koní na tunu hmotnosti. A to je číslo, kterého jen tak nějaké vůz nedosáhne. Je to podobná hodnota, jakou disponuje Bugatti Veyron Super Sport.
U Caterhamu však nejde o trhání rychlostních rekordů v přímce. Jde o zábavu za volantem, kterou dovede takovýto vůz dát. Sám šéf firmy k tomu říká, že je nejdříve třeba překonat kus strachu, ale poté si to s tímto speciálem může řidič opravdu užít. Ještě aby ne, vždyť na stovce je tento diblík za 2,8 sekundy.
Nový vrchol nabídky se ukáže na festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.