Nejprodávanější SUV rumunské automobilky dostane lehký facelift. Jako první ho uvidí všichni návštěvníci blížícího se Frankfurtského autosalonu
Frankfurtský autosalon se nezadržitelně blíží, řada světových výrobců zde hodlá představit své poslední novinky, nejinak tomu bude i u rumunského výrobce nejen osobních automobilů, Dacie. Značka zde hodlá zaujmout v minulosti úspěšným, nyní upraveným SUV Dacií Duster.
Ta se tak dočkává od svého představení (prosinec 2009) a počátku výroby (březen 2010) prvního faceliftu. Vůz, postavený na platformě Nissan B0, si modernizaci jistě zaslouží, automobilka by byla sama proti sobě, nechat ladem nejúspěšnější model ze své nabídky.
Informaci přinesl francouzský list La Tribune. Očekávat můžeme letmé úpravy přední části vozu, tedy nárazníku a masky chladiče. Uvnitř pak chybějící dotykovou obrazovku, kvalitnější materiály, nové ovladače.
Nový prvek najde zastoupení i v nabídce motorizací. Současnou 1,6 16V a 1,5 dCi doplní nový zážehový čtyřválec 1,2 l TCe s výkonem 85 kW (115 k) a točivým momentem 190 N.m.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?