Nejprodávanější SUV rumunské automobilky dostane lehký facelift. Jako první ho uvidí všichni návštěvníci blížícího se Frankfurtského autosalonu
Frankfurtský autosalon se nezadržitelně blíží, řada světových výrobců zde hodlá představit své poslední novinky, nejinak tomu bude i u rumunského výrobce nejen osobních automobilů, Dacie. Značka zde hodlá zaujmout v minulosti úspěšným, nyní upraveným SUV Dacií Duster.
Ta se tak dočkává od svého představení (prosinec 2009) a počátku výroby (březen 2010) prvního faceliftu. Vůz, postavený na platformě Nissan B0, si modernizaci jistě zaslouží, automobilka by byla sama proti sobě, nechat ladem nejúspěšnější model ze své nabídky.
Informaci přinesl francouzský list La Tribune. Očekávat můžeme letmé úpravy přední části vozu, tedy nárazníku a masky chladiče. Uvnitř pak chybějící dotykovou obrazovku, kvalitnější materiály, nové ovladače.
Nový prvek najde zastoupení i v nabídce motorizací. Současnou 1,6 16V a 1,5 dCi doplní nový zážehový čtyřválec 1,2 l TCe s výkonem 85 kW (115 k) a točivým momentem 190 N.m.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.