Nejprodávanější SUV rumunské automobilky dostane lehký facelift. Jako první ho uvidí všichni návštěvníci blížícího se Frankfurtského autosalonu
Frankfurtský autosalon se nezadržitelně blíží, řada světových výrobců zde hodlá představit své poslední novinky, nejinak tomu bude i u rumunského výrobce nejen osobních automobilů, Dacie. Značka zde hodlá zaujmout v minulosti úspěšným, nyní upraveným SUV Dacií Duster.
Ta se tak dočkává od svého představení (prosinec 2009) a počátku výroby (březen 2010) prvního faceliftu. Vůz, postavený na platformě Nissan B0, si modernizaci jistě zaslouží, automobilka by byla sama proti sobě, nechat ladem nejúspěšnější model ze své nabídky.
Informaci přinesl francouzský list La Tribune. Očekávat můžeme letmé úpravy přední části vozu, tedy nárazníku a masky chladiče. Uvnitř pak chybějící dotykovou obrazovku, kvalitnější materiály, nové ovladače.
Nový prvek najde zastoupení i v nabídce motorizací. Současnou 1,6 16V a 1,5 dCi doplní nový zážehový čtyřválec 1,2 l TCe s výkonem 85 kW (115 k) a točivým momentem 190 N.m.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.