Na místo traktoru „tatraktor“, unikátní vůz kombinující výhody nákladního automobilu a traktoru
Kopřivnická továrna, zdejší výroba a budoucnost se zdá být již stabilizována. Těžká situace, kterou si musel výrobce veskrze nákladních automobilů projít, je již minulostí. Plyne to z nedávného rozhovoru a vyjádření místopředsedy představenstva momentálního vlastníka, pana Radka Strouhala a společnosti Tatra Trucks.
Připomeňme. Dluhy a půjčky dostaly značku do dražby, z které vyšli vítězně podnikatelé René Matera a Jaroslav Strnad. Ti hned navázali na dřívější pracovní produkci a momentální jisté závazky 880 ks vozů do září roku 2013 s přehledem plní.
K překonání aktuálního stavebního útlumu se značka dala i cestou inovace. Nově se svým „tatraktorem“, tedy šestikolovým vozem kombinujícím výhody traktoru na poli a nákladního vozu na asfaltu, hodlá prorazit nejen na tuzemském trhu. Unikát, postavený na základu Tatry Phoenix, bude poháněn a řízen při rychlosti do 40 km/hod dvěma nápravami, při překročení výše uvedené rychlosti pak nápravou jedinou. To zajistí optimální vlastnosti vozu při složitém pohybu na poli, ale i nízkou spotřebu mimo zemědělskou oblast. Samozřejmostí je výhoda v rychlejším převozu surovin a plodin na požadované místo. Pryč jsou i po zablácené komunikace a kolony vytvářející pomalu jedoucí traktory.
Dle slov místopředsedy si speciální vůz objednala nejmenovaná moravská zemědělská společnost. Pokud se v letošním roce 2013 novinka osvědčí, k sériové produkci a dodávkám k zákazníkům dojde již příští rok.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.