Na místo traktoru „tatraktor“, unikátní vůz kombinující výhody nákladního automobilu a traktoru
Kopřivnická továrna, zdejší výroba a budoucnost se zdá být již stabilizována. Těžká situace, kterou si musel výrobce veskrze nákladních automobilů projít, je již minulostí. Plyne to z nedávného rozhovoru a vyjádření místopředsedy představenstva momentálního vlastníka, pana Radka Strouhala a společnosti Tatra Trucks.
Připomeňme. Dluhy a půjčky dostaly značku do dražby, z které vyšli vítězně podnikatelé René Matera a Jaroslav Strnad. Ti hned navázali na dřívější pracovní produkci a momentální jisté závazky 880 ks vozů do září roku 2013 s přehledem plní.
K překonání aktuálního stavebního útlumu se značka dala i cestou inovace. Nově se svým „tatraktorem“, tedy šestikolovým vozem kombinujícím výhody traktoru na poli a nákladního vozu na asfaltu, hodlá prorazit nejen na tuzemském trhu. Unikát, postavený na základu Tatry Phoenix, bude poháněn a řízen při rychlosti do 40 km/hod dvěma nápravami, při překročení výše uvedené rychlosti pak nápravou jedinou. To zajistí optimální vlastnosti vozu při složitém pohybu na poli, ale i nízkou spotřebu mimo zemědělskou oblast. Samozřejmostí je výhoda v rychlejším převozu surovin a plodin na požadované místo. Pryč jsou i po zablácené komunikace a kolony vytvářející pomalu jedoucí traktory.
Dle slov místopředsedy si speciální vůz objednala nejmenovaná moravská zemědělská společnost. Pokud se v letošním roce 2013 novinka osvědčí, k sériové produkci a dodávkám k zákazníkům dojde již příští rok.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?