Na místo traktoru „tatraktor“, unikátní vůz kombinující výhody nákladního automobilu a traktoru
Kopřivnická továrna, zdejší výroba a budoucnost se zdá být již stabilizována. Těžká situace, kterou si musel výrobce veskrze nákladních automobilů projít, je již minulostí. Plyne to z nedávného rozhovoru a vyjádření místopředsedy představenstva momentálního vlastníka, pana Radka Strouhala a společnosti Tatra Trucks.
Připomeňme. Dluhy a půjčky dostaly značku do dražby, z které vyšli vítězně podnikatelé René Matera a Jaroslav Strnad. Ti hned navázali na dřívější pracovní produkci a momentální jisté závazky 880 ks vozů do září roku 2013 s přehledem plní.
K překonání aktuálního stavebního útlumu se značka dala i cestou inovace. Nově se svým „tatraktorem“, tedy šestikolovým vozem kombinujícím výhody traktoru na poli a nákladního vozu na asfaltu, hodlá prorazit nejen na tuzemském trhu. Unikát, postavený na základu Tatry Phoenix, bude poháněn a řízen při rychlosti do 40 km/hod dvěma nápravami, při překročení výše uvedené rychlosti pak nápravou jedinou. To zajistí optimální vlastnosti vozu při složitém pohybu na poli, ale i nízkou spotřebu mimo zemědělskou oblast. Samozřejmostí je výhoda v rychlejším převozu surovin a plodin na požadované místo. Pryč jsou i po zablácené komunikace a kolony vytvářející pomalu jedoucí traktory.
Dle slov místopředsedy si speciální vůz objednala nejmenovaná moravská zemědělská společnost. Pokud se v letošním roce 2013 novinka osvědčí, k sériové produkci a dodávkám k zákazníkům dojde již příští rok.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.