Další verze jednoho z nejvíce prodávaných vozů italské automobilky je tady! Tentokrát v provedení 5+2
V pořadí třetí provedení veleúspěšného Fiatu 500 přichází. Fiat 500L Living obohatí stávající nabídku modelovou flotilu nejprve v „rodné“ Itálii, následovat bude zbytek světa. Oficiální se začíná prodávat v červenci letošního roku. K nám dorazí o pár dnů či týdnů později.
Nová verze se liší oproti předchůdci 500L především v celkové délce. Ta činí i s prodlouženou zádí momentálních 4 350 mm, nárůst však zaznamenala i výška automobilu, a to o rovných 10 mm. Zbytek rozměrů zůstal totožný. Další podstatnou inovací je třetí řada sedadel. Dostáváme tak provedení 2+3+2, přičemž poslední řada sklopných sedadel představuje poslední možnost převozu dětí či dospělých, to však jen v nouzovém režimu.
Výbava zahrnuje dva volitelné stupně - Pop Star a Lounge. Samozřejmostí má být široký výběr v oblasti barevných kombinací exteriér/interiér či velikosti a tvaru kol. Automobil rozezvučí benzinové 1,4 l nebo 1,9 l o výkonech 70 kW (95k)/ 77 kW (105 k) či naftová 1,3 l MultiJet II o výkonu 85 k (62 kW), dále pak 1,6 l s 77 kW a 105 koňmi. Zbylé informace výrobce uvede počínaje oficiálním prodejem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?