Skvělý poměr cena/výkon. Neváhejte
Nový crossover Peugeot 2008 již v České republice. Automobil, kombinující povedený design s optimálními rozměry městského vozu, dojel i na náš trh. Pokud Vás vůz zaujal, neváhejte. Francouzský výrobce eviduje již více než 15 tisíc objednávek. Na všechny se určitě dostane, série není omezena. Počítejte však s patřičně delší čekací lhůtou navzdory plánům automobilky, která by ráda navázala na úspěšné započetí výroby jejím urychlením a přinesla tak do pokladny závodu momentálně chybějící finance.
Automobil bude dodáván v solidní škále naftových i benzinových motorizací. Základ utvoří tříválec 1,2 l e-VTi o výkonu 60 kW (82 k) a silnější 1,6 l VTi s 88 kW (120 k), vždy kombinovaná s pětistupňovou manuální převodovkou.
Zbylé naftové motory obsáhnou objem 1,4 a 1,6 litru. Čtrnáctistovka HDi nabídne 50 kW (68 k), 1,6 e-HDi pak výkon 68 kW (92 k). Počítá se i se silnějšími variantami benzinové dvanáctistovky, nejinak tomu bude do budoucna i u naftové 1,6.
Volit můžete mezi výbavami Acces, Active a Allure. Aktuálně nejlevněji vůz pořídíte ve variantě Acces s 1,2 l e-VTi v akční ceně 300 tisíc korun. Nejdráže pak v hodnotě 461 tisíc korun v kombinaci s nejbohatší výbavou Allure a výkonným motorem 1,6 se šestistupňovou manuální převodovkou.
Obsáhlost jednotlivých výbav vozu, vážícím něco pod jednu tunu s rozměry ku příkladu známé Škody Fabie, potěší svou bohatostí. U crossoveru podobného ražení zamrzí snad jen absence pohonu 4x4.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.