Toyota Corolla je stálicí ve světě menších rodinných vozů. V současné době se již objevuje jen jako sedan, jehož nová generace právě přijíždí.
Dnešní doba je proměnlivá a máloco v ní zůstává stabilní. I v čase, kdy může policie v klidu napochodovat na úřad vlády však zůstává jeden pevný bod, kterým je označení nejprodávanějšího vozu v historii - Toyota Corolla. Před několika lety tímto pevným bodem otřásla změna jména hatchbacku na Auris, avšak tolik slavné jméno jako Corolla jednoduše nelze nechat padnout. Proto přichází alespoň sedan s tímto jménem.
Americká verze se teprve před několika dny ukázala, avšak ta určená pro Evropu dostane nové designové ztvárnění mnohem bližší Aurisu. Oproti USA se mění přední i zadní čelo, jen málo se toho ovšem změnilo v interiéru. To však nevadí, neboť ten alespoň dle snímků vypadá nemálo atraktivně.
Více toho prozatím bohužel oficiálně nevíme. Můžeme jen očekávat, že motorová paleta bude kopírovat nabídku Aurisu, kde benzíny zastupují objemy 1,33 a 1,6. Diesely jsou k dispozici dva - 1,4 a dvoulitr.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.