Výroba kombi s hybridním pohonem započala. V ČR na začátku sedmého měsíce
Japonský výrobce automobilů, Toyota, uvedla do výroby svoji poslední novinku, Toyotu Auris Touring Sports. Netradičně nazvané kombi, vyráběné od pátku, 7.6.2013 v Británii, přinese nebo lépe řečeno dojede i ve variantě s hybridním pohonem.
Jedná se tak o unikát nižší střední třídy s možností hybridního pohonu. Agregát je tvořen 1,8 l VVT-i a elektromotorem. Maximální výkon nezávisle fungujících jednotek nabídne 100 kW (136 koní), zrychlení 0- 100 km/h za 10,9 s nejvyšší rychlostí 180 km/h.
Zbylé pohony zajistí 1,33 l Dual VVT-i o výkonu 99 k, 1,6 l Valvematic se 132 k. Naftové agregáty pak verze 1,4 l D-4D s 90 koňmi a 2,0 l D-4D s výkonem 124 k.
Původ nového Aurisu najdeme v klasickém hatchbacku. Délka nyní činí 4 560 mm, rozvor pak 2 600 mm. Stejná vzdálenost přední a zadních kol současně s větší délkou, přináší větší úložný prostor. Ten se aktuálně vyhoupl na hodnotu 530 litrů, (1 658 l se sklopenými sedačkami).
Mluvčí českého importéra uvedl, že se s vozy Touring Sports potkáme na českých silnicích od 2.7.2013. Vůz vyjde v nejlevnějším provedení na 354 900 Kč, automat s 1,6 Valvematic nejméně na 425 tisíc korun. Cena za hybrid dosud nebyla stanovena.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?