Výroba kombi s hybridním pohonem započala. V ČR na začátku sedmého měsíce
Japonský výrobce automobilů, Toyota, uvedla do výroby svoji poslední novinku, Toyotu Auris Touring Sports. Netradičně nazvané kombi, vyráběné od pátku, 7.6.2013 v Británii, přinese nebo lépe řečeno dojede i ve variantě s hybridním pohonem.
Jedná se tak o unikát nižší střední třídy s možností hybridního pohonu. Agregát je tvořen 1,8 l VVT-i a elektromotorem. Maximální výkon nezávisle fungujících jednotek nabídne 100 kW (136 koní), zrychlení 0- 100 km/h za 10,9 s nejvyšší rychlostí 180 km/h.
Zbylé pohony zajistí 1,33 l Dual VVT-i o výkonu 99 k, 1,6 l Valvematic se 132 k. Naftové agregáty pak verze 1,4 l D-4D s 90 koňmi a 2,0 l D-4D s výkonem 124 k.
Původ nového Aurisu najdeme v klasickém hatchbacku. Délka nyní činí 4 560 mm, rozvor pak 2 600 mm. Stejná vzdálenost přední a zadních kol současně s větší délkou, přináší větší úložný prostor. Ten se aktuálně vyhoupl na hodnotu 530 litrů, (1 658 l se sklopenými sedačkami).
Mluvčí českého importéra uvedl, že se s vozy Touring Sports potkáme na českých silnicích od 2.7.2013. Vůz vyjde v nejlevnějším provedení na 354 900 Kč, automat s 1,6 Valvematic nejméně na 425 tisíc korun. Cena za hybrid dosud nebyla stanovena.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.