Výroba kombi s hybridním pohonem započala. V ČR na začátku sedmého měsíce
Japonský výrobce automobilů, Toyota, uvedla do výroby svoji poslední novinku, Toyotu Auris Touring Sports. Netradičně nazvané kombi, vyráběné od pátku, 7.6.2013 v Británii, přinese nebo lépe řečeno dojede i ve variantě s hybridním pohonem.
Jedná se tak o unikát nižší střední třídy s možností hybridního pohonu. Agregát je tvořen 1,8 l VVT-i a elektromotorem. Maximální výkon nezávisle fungujících jednotek nabídne 100 kW (136 koní), zrychlení 0- 100 km/h za 10,9 s nejvyšší rychlostí 180 km/h.
Zbylé pohony zajistí 1,33 l Dual VVT-i o výkonu 99 k, 1,6 l Valvematic se 132 k. Naftové agregáty pak verze 1,4 l D-4D s 90 koňmi a 2,0 l D-4D s výkonem 124 k.
Původ nového Aurisu najdeme v klasickém hatchbacku. Délka nyní činí 4 560 mm, rozvor pak 2 600 mm. Stejná vzdálenost přední a zadních kol současně s větší délkou, přináší větší úložný prostor. Ten se aktuálně vyhoupl na hodnotu 530 litrů, (1 658 l se sklopenými sedačkami).
Mluvčí českého importéra uvedl, že se s vozy Touring Sports potkáme na českých silnicích od 2.7.2013. Vůz vyjde v nejlevnějším provedení na 354 900 Kč, automat s 1,6 Valvematic nejméně na 425 tisíc korun. Cena za hybrid dosud nebyla stanovena.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?