Benzinové verze crossoverů Countryman a Paceman vybaveny nově systémem ALL4
Britská automobilka Mini neustále rozšiřuje nabídku svých vozů, ať již mluvíme o naprostých novinkách, či upravených stávajících modelech. Aktuálně si vzala pod drobnohled crossover Countryman a kupé Paceman.
Vybavila je, jako v pořadí pátý a šestý model, systémem pohonu 4x4, tzv. ALL4. Vozy se tak zařadili mezi Cooper D, Cooper S, Cooper SD a JCW, u kterých byla užita daná technologií již dříve.
Kdy budou benzinové verze vozů oficiálně k prodeji, nebylo dosud zveřejněno. Věříme, že to bude v nejbližší době. Jistě si totiž najdou své zájemce. Motor s objemem 1,6 l, výkonem 90 kW a odpovídajícím momentem 160 N.m, je dostatečnou zárukou. To vše v kombinaci se spotřebou, pohybující se kolem 7 l/100 km a maximální rychlostí mezi 182 a185 km/hod. v případě obou verzí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.