Továrna ve slovenské Žilině spustila výrobu nejsportovnějších vozů značky
Žilinská továrna korejské značky Kia spustila v pondělí 3.6.2013 výrobu dosud nejsportovnějších vozů pro_cee’d GT a cee’d GT. Nedaleko našich hranic tak vznikají na ženevském autosaloně představené tří- a pětidveřové hatchbacky se silnými přeplňovanými motory, poháněné přední nápravou.
Tepající srdce tvoří výkonný 1,6litrový čtyřválec s přímým vstřikem paliva GDI, přeplňovaný dvojstupňovým (twin-scroll) turbodmychadlem. Standardně montovanou šestistupňovou převodovkou tak můžeme na předních kolech o velikosti 18 palců využít početného 204koňového stáda, jehož kroutící moment činí 265 N.m. Udávané zrychlení 0-100 km/hod je 7,7 vteřin, maximální naměřená rychlost pak 230 km/hod.
Změny zaznamenáme především v přední části vozu. Nová je maska chladiče, světla s LED technologií pro denní svícení, mlhovky, dvojice koncovek výfuku, níže spuštěné nárazníky, krvavě červené brzdové třmeny a speciální odstíny laků.
Uvnitř vozu si povšimneme kvalitních sportovních sedadel Recaro, hliníkových pedálů, sedmipalcové dotykové obrazovky. Bližší informace, jako cena a jiné, budou k vyváženému automobilu, kombinujícího sportovního ducha závodníka a na svou třídu špičkové zpracování, zveřejněny před samotným prodejem. Oficiální datum dosud nebylo zveřejněno.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?