Továrna ve slovenské Žilině spustila výrobu nejsportovnějších vozů značky
Žilinská továrna korejské značky Kia spustila v pondělí 3.6.2013 výrobu dosud nejsportovnějších vozů pro_cee’d GT a cee’d GT. Nedaleko našich hranic tak vznikají na ženevském autosaloně představené tří- a pětidveřové hatchbacky se silnými přeplňovanými motory, poháněné přední nápravou.
Tepající srdce tvoří výkonný 1,6litrový čtyřválec s přímým vstřikem paliva GDI, přeplňovaný dvojstupňovým (twin-scroll) turbodmychadlem. Standardně montovanou šestistupňovou převodovkou tak můžeme na předních kolech o velikosti 18 palců využít početného 204koňového stáda, jehož kroutící moment činí 265 N.m. Udávané zrychlení 0-100 km/hod je 7,7 vteřin, maximální naměřená rychlost pak 230 km/hod.
Změny zaznamenáme především v přední části vozu. Nová je maska chladiče, světla s LED technologií pro denní svícení, mlhovky, dvojice koncovek výfuku, níže spuštěné nárazníky, krvavě červené brzdové třmeny a speciální odstíny laků.
Uvnitř vozu si povšimneme kvalitních sportovních sedadel Recaro, hliníkových pedálů, sedmipalcové dotykové obrazovky. Bližší informace, jako cena a jiné, budou k vyváženému automobilu, kombinujícího sportovního ducha závodníka a na svou třídu špičkové zpracování, zveřejněny před samotným prodejem. Oficiální datum dosud nebylo zveřejněno.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.