Vauxhall VXR8 GTS jen s pravostranným řízením
Novinka se složitým názvem Vauhall VXR8 GTS, původem z Austrálie, kde je tento model mimo jiné nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem, ohromuje svými technickými parametry.
Automobil, vybavený přeplňovaným osmiválcem z Corvetty ZR1, dává úctyhodný, oproti klasické verzi o 153 koní vyšší výkon. Ten činí 429 kW (584 koní) a 748 N.m. Zrychlení z 0-100 km/hod výrobce dosud neuvedl, předpokládat však můžeme čas pod 4 sekundy, maximální rychlost bude řízena omezovačem. Jeho sepnutí nastane kolem 300kilometrové rychlosti.
Tvarově velmi zajímavý vůz s řadou spoilerů, čtveřicí výfukových koncovek, difuzorem, 20palcovými koly v základu, bude bohužel nabízen pouze ve Velké Británii a to s pravostranným řízením. Na zmíněný handicap zapomeneme při pohledu na cenu. 1,5 milionů korun je vskutku vstřícná částka, oproti konkurentům od BMW či Mercedes-Benz.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?