Nedávné přestavení konceptu navrženého slavným Pinifarinou, přineslo řadu otázek
Automobilka BMW přišla nedávno s odhalením posledního dosud nezveřejněného konceptu s dlouhým názvem BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé. Novinka vzešla ze slavného italského designérského centra Pininfarina, sídlícího v Turíně a okamžitě rozdmýchala řadu diskuzí na světových webech.
Představení proběhlo v předvečer 25.5.2013 na slavné italské přehlídce módy a elegance, nazvané Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Oficiální zpráva se více méně omezuje na nezajímavé poděkování mnichovské značce slovy mluvčího designérského centra a naopak. Co je však důležité říci. Nejedná o svévolnou práci Italů, ale o spolupráci dvou firem, která bude v budoucnu pokračovat. Předpokládat tak můžeme sériovou produkci, která zřejmě vyplní mezeru v segmentu luxusních vozů značky, vzniklou po roce 99, kdy byla ukončena výroba luxusní řady 8.
Dvoudveřový koncept je poháněn dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem, majícím objem 6,0 litrů. Výkon činí 400 kW (544 koní) při 5 250 otáčkách, točivý moment pak 750 N.m mezi 1500 až 5000 otáčkami. Elektronický omezovač sepne při 250 km/hod, průměrná spotřeba je ustálená na 12,8 l/100 km, zrychlení z 0-100 nastane během 4,6 sekund.
Zveřejnění bližších informací o možné sériové produkci očekáváme v následujících dnech. Hlad po nich je nezměrný.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?