Nedávné přestavení konceptu navrženého slavným Pinifarinou, přineslo řadu otázek
Automobilka BMW přišla nedávno s odhalením posledního dosud nezveřejněného konceptu s dlouhým názvem BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé. Novinka vzešla ze slavného italského designérského centra Pininfarina, sídlícího v Turíně a okamžitě rozdmýchala řadu diskuzí na světových webech.
Představení proběhlo v předvečer 25.5.2013 na slavné italské přehlídce módy a elegance, nazvané Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Oficiální zpráva se více méně omezuje na nezajímavé poděkování mnichovské značce slovy mluvčího designérského centra a naopak. Co je však důležité říci. Nejedná o svévolnou práci Italů, ale o spolupráci dvou firem, která bude v budoucnu pokračovat. Předpokládat tak můžeme sériovou produkci, která zřejmě vyplní mezeru v segmentu luxusních vozů značky, vzniklou po roce 99, kdy byla ukončena výroba luxusní řady 8.
Dvoudveřový koncept je poháněn dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem, majícím objem 6,0 litrů. Výkon činí 400 kW (544 koní) při 5 250 otáčkách, točivý moment pak 750 N.m mezi 1500 až 5000 otáčkami. Elektronický omezovač sepne při 250 km/hod, průměrná spotřeba je ustálená na 12,8 l/100 km, zrychlení z 0-100 nastane během 4,6 sekund.
Zveřejnění bližších informací o možné sériové produkci očekáváme v následujících dnech. Hlad po nich je nezměrný.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.