Toyota Auris: rovna Fordu Focus či VW Golf?

Toyota Auris
Toyota Auris, foto: Archiv AutoRoad.cz
Stanislav Růžička 18. května 2013 02:34
Sdílej:

Druhá generace japonského hatchbacku. Co na to silná konkurence a potenciální zákazníci?

Japonská automobilka Toyota vypouští do světa novinku Auris v druhé generaci. Uvidíme, jak si hatchback s ostrými předními a zadními proporcemi povede. Jeho cíl je nesnadný. Ukrojit aspoň nepatrnou část z dortu světa modrého oválu a nejen názvem lidového hatchbacku se znakem „duble vé“, bude úkol pro řadu předchůdců nezvládnutelný.

Tvary a zpracování nehovoří nijak neuvěřitelně. Přední a zadní maska nabídne ostrost, výsledný dojem však zanechává chladným. Boční linky zaujmou, ale neohromí. Konzervativec každým coulem, vůz pro každého.

Jednoduchost a vnější dojem dotvrdí rozložení tlačítek, „modernost“ interiéru. Všední zpracování součástí a dílců, použité materiály, ostrost a kvalita elektroniky v popředí s přístrojovým displejem – takový je a jiný nebude, nový Auris.

 Osobní dojem? Slušné městské vozidlo. Automobil nižší střední třídy, který potěší, ale neuhrane. Seznam nově registrovaných majitelů nebude krátký, co ale v konkurenci s výše zmiňovanými? Co myslíte?

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.