Druhá generace japonského hatchbacku. Co na to silná konkurence a potenciální zákazníci?
Japonská automobilka Toyota vypouští do světa novinku Auris v druhé generaci. Uvidíme, jak si hatchback s ostrými předními a zadními proporcemi povede. Jeho cíl je nesnadný. Ukrojit aspoň nepatrnou část z dortu světa modrého oválu a nejen názvem lidového hatchbacku se znakem „duble vé“, bude úkol pro řadu předchůdců nezvládnutelný.
Tvary a zpracování nehovoří nijak neuvěřitelně. Přední a zadní maska nabídne ostrost, výsledný dojem však zanechává chladným. Boční linky zaujmou, ale neohromí. Konzervativec každým coulem, vůz pro každého.
Jednoduchost a vnější dojem dotvrdí rozložení tlačítek, „modernost“ interiéru. Všední zpracování součástí a dílců, použité materiály, ostrost a kvalita elektroniky v popředí s přístrojovým displejem – takový je a jiný nebude, nový Auris.
Osobní dojem? Slušné městské vozidlo. Automobil nižší střední třídy, který potěší, ale neuhrane. Seznam nově registrovaných majitelů nebude krátký, co ale v konkurenci s výše zmiňovanými? Co myslíte?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.