Druhá generace japonského hatchbacku. Co na to silná konkurence a potenciální zákazníci?
Japonská automobilka Toyota vypouští do světa novinku Auris v druhé generaci. Uvidíme, jak si hatchback s ostrými předními a zadními proporcemi povede. Jeho cíl je nesnadný. Ukrojit aspoň nepatrnou část z dortu světa modrého oválu a nejen názvem lidového hatchbacku se znakem „duble vé“, bude úkol pro řadu předchůdců nezvládnutelný.
Tvary a zpracování nehovoří nijak neuvěřitelně. Přední a zadní maska nabídne ostrost, výsledný dojem však zanechává chladným. Boční linky zaujmou, ale neohromí. Konzervativec každým coulem, vůz pro každého.
Jednoduchost a vnější dojem dotvrdí rozložení tlačítek, „modernost“ interiéru. Všední zpracování součástí a dílců, použité materiály, ostrost a kvalita elektroniky v popředí s přístrojovým displejem – takový je a jiný nebude, nový Auris.
Osobní dojem? Slušné městské vozidlo. Automobil nižší střední třídy, který potěší, ale neuhrane. Seznam nově registrovaných majitelů nebude krátký, co ale v konkurenci s výše zmiňovanými? Co myslíte?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?