Další generace SUV Q7 přijde zřejmě již příští rok. Nová platforma sníží hmotnost o necelých 400 kilogramů
Server Autonews Europe zveřejnil na svých internetových stránkách zprávu o relativně brzkém příchodu nové generace obrovského SUV Q7 automobilky Audi. Ve zprávě se uvádí, že její příchod můžeme očekávat již příští rok v létě. Jedná se tak o první výstřel k modelu, jehož oficiální představení proběhlo před dlouhými 8 lety.
Audi doposud o nastupující verzi neuvažovalo, prodejní úspěchy byli více méně konstantní. Uvidíme, jaké reakce článek vyvolá. Zdali na otázku nástupce odpoví i samotná značka je předmětem úvah. Verze 2014 má být postavena stejně jako Touareg na nové platformě, šetřící vozu 362 kg hmotnosti, přičemž pohotovostní hmotnost aktuální Q7 s motorem 3,0 TDI činí 2 395 kg.
Velkou neznámou je i místo výroby či nabídka motorizací. Zda-li zůstane v Bratislavě nebo bude přesunuta jinam. Aktuálně zákazníci volí mezi 3,0litrovým a 4,2litrovým provedením s pohonem 4x4, osmistupňovou převodovkou Tiptronic, které jsou naladěné na výkony od 180 do 250 kW. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 7,4 l/100 km, maximální rychlost pak 219 km/hod. s motorem 3,0 TDI.
Měli by jste zájem o Q7 roku 2014? Je již čas na změnu?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.