Další generace SUV Q7 přijde zřejmě již příští rok. Nová platforma sníží hmotnost o necelých 400 kilogramů
Server Autonews Europe zveřejnil na svých internetových stránkách zprávu o relativně brzkém příchodu nové generace obrovského SUV Q7 automobilky Audi. Ve zprávě se uvádí, že její příchod můžeme očekávat již příští rok v létě. Jedná se tak o první výstřel k modelu, jehož oficiální představení proběhlo před dlouhými 8 lety.
Audi doposud o nastupující verzi neuvažovalo, prodejní úspěchy byli více méně konstantní. Uvidíme, jaké reakce článek vyvolá. Zdali na otázku nástupce odpoví i samotná značka je předmětem úvah. Verze 2014 má být postavena stejně jako Touareg na nové platformě, šetřící vozu 362 kg hmotnosti, přičemž pohotovostní hmotnost aktuální Q7 s motorem 3,0 TDI činí 2 395 kg.
Velkou neznámou je i místo výroby či nabídka motorizací. Zda-li zůstane v Bratislavě nebo bude přesunuta jinam. Aktuálně zákazníci volí mezi 3,0litrovým a 4,2litrovým provedením s pohonem 4x4, osmistupňovou převodovkou Tiptronic, které jsou naladěné na výkony od 180 do 250 kW. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 7,4 l/100 km, maximální rychlost pak 219 km/hod. s motorem 3,0 TDI.
Měli by jste zájem o Q7 roku 2014? Je již čas na změnu?
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.