Získali jsme bližší technické specifikace nové generace luxusního vozu stuttgartského výrobce
Víme stále více. Začalo to seznámením s dlužno říci luxusně utvořeným interiérem. Poté na internet pronikl snímek vozu, zachycující čelní partie, nyní se nám dostaly do rukou nové fotografie, díky kterým si již dokážeme udělat plnohodnotnou představu vnějšího zpracování včetně technických detailů a specifikací.
Začneme pohonnými jednotkami. Zevrubný seznam jsme již zveřejnili dříve. Základní jednotka je tvořena šestiválcovým vznětovým třílitrem, dávající výkon 190 kW a úctyhodný točivý moment 620 N.m. Trhání asfaltu je díky tomuto agregátu, označenému jako S 350 BlueTec, více než zaručeno. Milovníci benzinu dají jistě přednost osmiválcové verzi S 500 s výkonem 335 kW a točivým momentem 700 N.m.
Kdo ryze spalovacím motorem pohaněné vozy neuznává a ekologické smýšlení je mu více než vlastní, přesně pro takového zastánce přírody, je zde verze s hybridním pohonem S 400 Hybrid, kombinující elektrickou energii s energií fosilních paliv – zde se jedná o šestiválcový agregát s tří- a půllitrovým motorem.
Rozměry klasické verze odpovídají víceméně předcházející generaci. Délka číní 5 116 mm, šířka 1 899 mm, výška 1 496 mm, rozvor pak 3 035 mm. Na závěr připomeneme termín oficiálního představení, která byl stanoven na následující středu 15.5.2013 v Hamburku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?