Dalším vozem, který se ukáže na tuningovém srazu ve Wörthersee, bude tak trochu šílený Volkswagen Golf GTI. Nabídne 500 koní a do výroby se asi jen tak nedostane.
Volkswagen Golf je tradičním cílem všemožných úprav jak ze strany samotné továrny, tak i ze strany nezávislých úpravců. I proto lze ve výrobě nalézt několik stupňů hot-hatchů, počínaje základním GT, přes GTI až po variantu R. Právě v modelu R se dříve objevovaly i šestiválce, ke kterým se nyní automobilka alespoň duchovně vrací.
Pod kapotu Golfu GTI Volkswagen narval šestiválec 3,0 TSI se dvojitým přeplňováním. Díky tomu dává výkon vpravdě šílených 503 koní. A vše je navíc funkční, díky čemuž mohla automobilka změřit i hodnotu zrychlení z klidu na stovku. Výsledná hodnota je 3,9 sekundy, přičemž maximální rychlost je pěkně baťovských 299 km/h.
Je otázkou, zda je tento koncept předobrazem něčeho sériového. Máme nicméně obavu, že nikoliv. Spekulace jistě budou mluvit o možnostech alespoň omezených sérií, avšak stejně tomu bylo i u konceptu, který značka představila před několika lety. Šlo o speciál, který měl namísto zadních sedaček a kufru nainstalován velký motor W12 s výkonem 650 koní. I ten vznikl pouze v jednom kusu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.