Dalším vozem, který se ukáže na tuningovém srazu ve Wörthersee, bude tak trochu šílený Volkswagen Golf GTI. Nabídne 500 koní a do výroby se asi jen tak nedostane.
Volkswagen Golf je tradičním cílem všemožných úprav jak ze strany samotné továrny, tak i ze strany nezávislých úpravců. I proto lze ve výrobě nalézt několik stupňů hot-hatchů, počínaje základním GT, přes GTI až po variantu R. Právě v modelu R se dříve objevovaly i šestiválce, ke kterým se nyní automobilka alespoň duchovně vrací.
Pod kapotu Golfu GTI Volkswagen narval šestiválec 3,0 TSI se dvojitým přeplňováním. Díky tomu dává výkon vpravdě šílených 503 koní. A vše je navíc funkční, díky čemuž mohla automobilka změřit i hodnotu zrychlení z klidu na stovku. Výsledná hodnota je 3,9 sekundy, přičemž maximální rychlost je pěkně baťovských 299 km/h.
Je otázkou, zda je tento koncept předobrazem něčeho sériového. Máme nicméně obavu, že nikoliv. Spekulace jistě budou mluvit o možnostech alespoň omezených sérií, avšak stejně tomu bylo i u konceptu, který značka představila před několika lety. Šlo o speciál, který měl namísto zadních sedaček a kufru nainstalován velký motor W12 s výkonem 650 koní. I ten vznikl pouze v jednom kusu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?