Elektrický pohon má svou cenu. Aktuální předpovědi hlásají cca 40 tisíc dolarů za základní verzi
Ještě nebyl ani oficiálně představen, množství zvěstí, polopravd a údajně podložených informací, je však již nyní tolik, že by se za ně nemuselo stydět i kdejaké Ferrari či jiný luxusní supersportovní vůz. Elektromobil, procházející v současné době řadou posledních zkušebních testů, které mají hatchback uvést do sériového a produkčního stavu, se již brzy objeví na prodejnách, výstavkách a v showroomech oficiálních dealerů.
Víme, že malý elektromobil karoserie hatchback, ujede v základní verzi cca 160 km, což je oproti konkurenci relativně málo. Nový Nissan Leaf či produkty značky Tesla, udávají dojezdovou schopnost kolem 335 km i více, proto se záhy objeví i druhá verze s dojezdem 300 km na jedno nabití.
125 kW elektrický agregát s točivým momentem 250 N.m, nabídne vzhledem k rozměrům a předpokládané váze, svižné svezení. Doplňkový spalovací dvouválcový motor společnosti Kymco z motocyklu o objemu 0,65 l, napomůže cílenému většímu dojezdu, lepším akceleračním a jízdním vlastnostem. Na jízdní vlastnosti cílí i nová speciální konstrukce pneumatik, která napomůže kromě výše zmiňovaného i nižší hlučnosti a spotřebě energie.
Oficiální cenu prozatím neznáme. Dřívější zvěsti hovořily o cenovém štítku, jehož hodnota udávala 35 000 dolarů. Aktuálně se uvádí cca 40 000 dolarů. Zmíněná hodnota však není konečnou zákaznickou cenou. Ta se má díky vysokým dotacím pohybovat kolem 32 500 dolarů, tedy v přepočtu 638 000 korun. Nejednotnost zemí EU, rozdílné názory na zelenou energii, elektromobily, s sebou nesou zcela jinou cenu. Nepřekvapí tak částka kolem jednoho milionu korun.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?