Elektrický pohon má svou cenu. Aktuální předpovědi hlásají cca 40 tisíc dolarů za základní verzi
Ještě nebyl ani oficiálně představen, množství zvěstí, polopravd a údajně podložených informací, je však již nyní tolik, že by se za ně nemuselo stydět i kdejaké Ferrari či jiný luxusní supersportovní vůz. Elektromobil, procházející v současné době řadou posledních zkušebních testů, které mají hatchback uvést do sériového a produkčního stavu, se již brzy objeví na prodejnách, výstavkách a v showroomech oficiálních dealerů.
Víme, že malý elektromobil karoserie hatchback, ujede v základní verzi cca 160 km, což je oproti konkurenci relativně málo. Nový Nissan Leaf či produkty značky Tesla, udávají dojezdovou schopnost kolem 335 km i více, proto se záhy objeví i druhá verze s dojezdem 300 km na jedno nabití.
125 kW elektrický agregát s točivým momentem 250 N.m, nabídne vzhledem k rozměrům a předpokládané váze, svižné svezení. Doplňkový spalovací dvouválcový motor společnosti Kymco z motocyklu o objemu 0,65 l, napomůže cílenému většímu dojezdu, lepším akceleračním a jízdním vlastnostem. Na jízdní vlastnosti cílí i nová speciální konstrukce pneumatik, která napomůže kromě výše zmiňovaného i nižší hlučnosti a spotřebě energie.
Oficiální cenu prozatím neznáme. Dřívější zvěsti hovořily o cenovém štítku, jehož hodnota udávala 35 000 dolarů. Aktuálně se uvádí cca 40 000 dolarů. Zmíněná hodnota však není konečnou zákaznickou cenou. Ta se má díky vysokým dotacím pohybovat kolem 32 500 dolarů, tedy v přepočtu 638 000 korun. Nejednotnost zemí EU, rozdílné názory na zelenou energii, elektromobily, s sebou nesou zcela jinou cenu. Nepřekvapí tak částka kolem jednoho milionu korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?