Studie Škoda Rapid Sport slaví svou světovou premiéru na letošním setkání GTI ve Wörthersee. Se sportovní verzí kompaktní limuzíny Škoda Rapid ukazuje český výrobce automobilů opět rozmanitost své modelové palety. 32. ročník legendární tuningové akce Volkswagenu se koná od 8. do 12. května 2013.
Každoročně se na začátku května schází až 200.000 tuningových fanoušků Volkswagenu na kultovním setkání v rakouském Reifnitzu. Škoda jim letos jako hlavní lákadlo předvede Škodu Rapid Sport, zvláště povedenou studii své kompaktní limuzíny Škoda Rapid.„Setkání GTI je Mekkou pro všechny fanoušky tuningu a motoristického sportu“, říká předseda představenstva Škoda Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland „S vozem Škoda Rapid Sport ukážeme poprvé vysloveně sportovní a emocionální variantu naší nové kompaktní limuzíny Rapid. Opět tak zdůrazňujeme kompetenci našich zaměstnanců v oblasti sportovních vozů a motoristického sportu“, říká Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast Prodeje a marketingu firmy Škoda.Škoda Rapid Sport ukazuje potenciál designu Škoda a možnosti, které se skrývají v Rapidu. Vznikl vůz plný dynamiky se sportovním vzhledem. Vůz je nalakován v metalických barvách červená Corrida a šedá Steel. Sebevědomě a osobitě stojí tento sportovní vůz na velkých 19 palcových kolech z lehké slitiny. Předek vozu okouzlí spojlerem a mohutným otvorem pro přívod vzduchu. Velkoryse dimenzované blatníky a masivní prahy podtrhují vnější vzhled vozu.Další sportovní prvky přidává záď vozu s výrazným nárazníkem a dvěma integrovanými koncovkami výfuku. Zadní skupinové svítilny s typickým designem ve tvaru písmene C jsou barevně odlišené. Spodní zakončení je vytvořeno z karbonu. V interiéru sportovní vzhled pokračuje například v podobě sportovního volantu, sedaček Recaro a osvětlených prahových lišt.Od podzimu 2012 je Škoda Rapid na evropských trzích jako sedmá modelová řada firmy Škoda. Kompaktní limuzína doplňuje modelovou paletu vozů Škoda mezi Škodou Fabia a novou Škodou Octavia. Při kompaktních rozměrech (délka 4,48 metru a šířka 1,70 metru) přesvědčuje vůz svým výjimečným vnitřním prostorem pro pět cestujících a jejich zavazadla. Součástí jsou i simply clever prvky, výjimečný poměr cena-hodnota a rozsáhlá bezpečnostní výbava. Atraktivní je také nadčasový design. Od svého uvedení na trh již Rapid získal četná ocenění. Za svůj bezpečnostní koncept navíc získal nejlepší hodnocení – pět hvězdiček – v nárazových testech Euro-NCAP.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.