Studie Škoda Rapid Sport slaví svou světovou premiéru na letošním setkání GTI ve Wörthersee. Se sportovní verzí kompaktní limuzíny Škoda Rapid ukazuje český výrobce automobilů opět rozmanitost své modelové palety. 32. ročník legendární tuningové akce Volkswagenu se koná od 8. do 12. května 2013.
Každoročně se na začátku května schází až 200.000 tuningových fanoušků Volkswagenu na kultovním setkání v rakouském Reifnitzu. Škoda jim letos jako hlavní lákadlo předvede Škodu Rapid Sport, zvláště povedenou studii své kompaktní limuzíny Škoda Rapid.„Setkání GTI je Mekkou pro všechny fanoušky tuningu a motoristického sportu“, říká předseda představenstva Škoda Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland „S vozem Škoda Rapid Sport ukážeme poprvé vysloveně sportovní a emocionální variantu naší nové kompaktní limuzíny Rapid. Opět tak zdůrazňujeme kompetenci našich zaměstnanců v oblasti sportovních vozů a motoristického sportu“, říká Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast Prodeje a marketingu firmy Škoda.Škoda Rapid Sport ukazuje potenciál designu Škoda a možnosti, které se skrývají v Rapidu. Vznikl vůz plný dynamiky se sportovním vzhledem. Vůz je nalakován v metalických barvách červená Corrida a šedá Steel. Sebevědomě a osobitě stojí tento sportovní vůz na velkých 19 palcových kolech z lehké slitiny. Předek vozu okouzlí spojlerem a mohutným otvorem pro přívod vzduchu. Velkoryse dimenzované blatníky a masivní prahy podtrhují vnější vzhled vozu.Další sportovní prvky přidává záď vozu s výrazným nárazníkem a dvěma integrovanými koncovkami výfuku. Zadní skupinové svítilny s typickým designem ve tvaru písmene C jsou barevně odlišené. Spodní zakončení je vytvořeno z karbonu. V interiéru sportovní vzhled pokračuje například v podobě sportovního volantu, sedaček Recaro a osvětlených prahových lišt.Od podzimu 2012 je Škoda Rapid na evropských trzích jako sedmá modelová řada firmy Škoda. Kompaktní limuzína doplňuje modelovou paletu vozů Škoda mezi Škodou Fabia a novou Škodou Octavia. Při kompaktních rozměrech (délka 4,48 metru a šířka 1,70 metru) přesvědčuje vůz svým výjimečným vnitřním prostorem pro pět cestujících a jejich zavazadla. Součástí jsou i simply clever prvky, výjimečný poměr cena-hodnota a rozsáhlá bezpečnostní výbava. Atraktivní je také nadčasový design. Od svého uvedení na trh již Rapid získal četná ocenění. Za svůj bezpečnostní koncept navíc získal nejlepší hodnocení – pět hvězdiček – v nárazových testech Euro-NCAP.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?