Studie Škoda Rapid Sport slaví svou světovou premiéru na letošním setkání GTI ve Wörthersee. Se sportovní verzí kompaktní limuzíny Škoda Rapid ukazuje český výrobce automobilů opět rozmanitost své modelové palety. 32. ročník legendární tuningové akce Volkswagenu se koná od 8. do 12. května 2013.
Každoročně se na začátku května schází až 200.000 tuningových fanoušků Volkswagenu na kultovním setkání v rakouském Reifnitzu. Škoda jim letos jako hlavní lákadlo předvede Škodu Rapid Sport, zvláště povedenou studii své kompaktní limuzíny Škoda Rapid.„Setkání GTI je Mekkou pro všechny fanoušky tuningu a motoristického sportu“, říká předseda představenstva Škoda Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland „S vozem Škoda Rapid Sport ukážeme poprvé vysloveně sportovní a emocionální variantu naší nové kompaktní limuzíny Rapid. Opět tak zdůrazňujeme kompetenci našich zaměstnanců v oblasti sportovních vozů a motoristického sportu“, říká Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast Prodeje a marketingu firmy Škoda.Škoda Rapid Sport ukazuje potenciál designu Škoda a možnosti, které se skrývají v Rapidu. Vznikl vůz plný dynamiky se sportovním vzhledem. Vůz je nalakován v metalických barvách červená Corrida a šedá Steel. Sebevědomě a osobitě stojí tento sportovní vůz na velkých 19 palcových kolech z lehké slitiny. Předek vozu okouzlí spojlerem a mohutným otvorem pro přívod vzduchu. Velkoryse dimenzované blatníky a masivní prahy podtrhují vnější vzhled vozu.Další sportovní prvky přidává záď vozu s výrazným nárazníkem a dvěma integrovanými koncovkami výfuku. Zadní skupinové svítilny s typickým designem ve tvaru písmene C jsou barevně odlišené. Spodní zakončení je vytvořeno z karbonu. V interiéru sportovní vzhled pokračuje například v podobě sportovního volantu, sedaček Recaro a osvětlených prahových lišt.Od podzimu 2012 je Škoda Rapid na evropských trzích jako sedmá modelová řada firmy Škoda. Kompaktní limuzína doplňuje modelovou paletu vozů Škoda mezi Škodou Fabia a novou Škodou Octavia. Při kompaktních rozměrech (délka 4,48 metru a šířka 1,70 metru) přesvědčuje vůz svým výjimečným vnitřním prostorem pro pět cestujících a jejich zavazadla. Součástí jsou i simply clever prvky, výjimečný poměr cena-hodnota a rozsáhlá bezpečnostní výbava. Atraktivní je také nadčasový design. Od svého uvedení na trh již Rapid získal četná ocenění. Za svůj bezpečnostní koncept navíc získal nejlepší hodnocení – pět hvězdiček – v nárazových testech Euro-NCAP.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?