Studie Škoda Rapid Sport slaví svou světovou premiéru na letošním setkání GTI ve Wörthersee. Se sportovní verzí kompaktní limuzíny Škoda Rapid ukazuje český výrobce automobilů opět rozmanitost své modelové palety. 32. ročník legendární tuningové akce Volkswagenu se koná od 8. do 12. května 2013.
Každoročně se na začátku května schází až 200.000 tuningových fanoušků Volkswagenu na kultovním setkání v rakouském Reifnitzu. Škoda jim letos jako hlavní lákadlo předvede Škodu Rapid Sport, zvláště povedenou studii své kompaktní limuzíny Škoda Rapid.„Setkání GTI je Mekkou pro všechny fanoušky tuningu a motoristického sportu“, říká předseda představenstva Škoda Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland „S vozem Škoda Rapid Sport ukážeme poprvé vysloveně sportovní a emocionální variantu naší nové kompaktní limuzíny Rapid. Opět tak zdůrazňujeme kompetenci našich zaměstnanců v oblasti sportovních vozů a motoristického sportu“, říká Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast Prodeje a marketingu firmy Škoda.Škoda Rapid Sport ukazuje potenciál designu Škoda a možnosti, které se skrývají v Rapidu. Vznikl vůz plný dynamiky se sportovním vzhledem. Vůz je nalakován v metalických barvách červená Corrida a šedá Steel. Sebevědomě a osobitě stojí tento sportovní vůz na velkých 19 palcových kolech z lehké slitiny. Předek vozu okouzlí spojlerem a mohutným otvorem pro přívod vzduchu. Velkoryse dimenzované blatníky a masivní prahy podtrhují vnější vzhled vozu.Další sportovní prvky přidává záď vozu s výrazným nárazníkem a dvěma integrovanými koncovkami výfuku. Zadní skupinové svítilny s typickým designem ve tvaru písmene C jsou barevně odlišené. Spodní zakončení je vytvořeno z karbonu. V interiéru sportovní vzhled pokračuje například v podobě sportovního volantu, sedaček Recaro a osvětlených prahových lišt.Od podzimu 2012 je Škoda Rapid na evropských trzích jako sedmá modelová řada firmy Škoda. Kompaktní limuzína doplňuje modelovou paletu vozů Škoda mezi Škodou Fabia a novou Škodou Octavia. Při kompaktních rozměrech (délka 4,48 metru a šířka 1,70 metru) přesvědčuje vůz svým výjimečným vnitřním prostorem pro pět cestujících a jejich zavazadla. Součástí jsou i simply clever prvky, výjimečný poměr cena-hodnota a rozsáhlá bezpečnostní výbava. Atraktivní je také nadčasový design. Od svého uvedení na trh již Rapid získal četná ocenění. Za svůj bezpečnostní koncept navíc získal nejlepší hodnocení – pět hvězdiček – v nárazových testech Euro-NCAP.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.