Toyota Me.We: nový koncept elektromobilu, individualizmus na prvním místě

Stanislav Růžička, 28. dubna 2013, 08:30 Google+

Nový koncept elektromobilu, označovaný jako Me.We. Záruka individuality, praktičnosti, zelené ve znamení úspor a ekologie

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
toyota me.we

toyota me.we | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Japonská automobilka, respektive její vývojová odnož Toyota European Design & Development (ED) a Jean-Marie Massaud, známý francouzský vynálezce, architekt a designér, zakladatel ateliéru Studio Massaud, vytvořili zajímavou koncepci elektromotoru, který se vyznačuje nízkou hmotností, pohonem dvou nebo čtyř kol, a to výlučně ekologickou elektrickou energií, praktičností a velkou mírou individuality viz „Me/We“.

Architekt Massaud spatřuje chybu ve vnímání aut jako předmětů moci či privilegovanosti. Automobil má být dle jeho slov chápán jako předmět dopravy. Právě z tohoto důvodu vznikl ultra lehký koncept s hliníkovým rámem a podvozkem, krytý polypropylenovými panely, vážící 14 kg a celkovou hmotností 750 kg, délkou 3 440 mm, šířkou 1 750 mm, výškou 1 600 mm, elektromotory, integrovanými uvnitř každého kola.

Velkou míru praktičnosti slibuje bambusový panel, umístěný na střeše vozu, který lze snadno nahradit střešním neoprenem. Určitý prostor nabídne i provedení pick-up po odstranění zadní části kabiny. Strohý interiér představuje dvě řady lavic, menší digitální přístrojový panel a chytré mobilní zařízení, omezující se na rychlost jízdy, stav baterií a informace o plánované cestě. Převoz většího množství zavazadel zajistíme sklopením zadní lavice, upevněné v kolejnicích.

Výhodou tvrzeného polypropylenu je jeho nízká cena. Výsledná podoba karoserie tak může být prostorem pro vyjádření vlastního názoru v oblasti designu. Zajímavý koncept, slibná myšlenka. Chybí pouhé rozhodnutí vedení o osudu daného vozu.

 

Vytisknout

Diskuze: Toyota Me.We: nový koncept elektromobilu, individualizmus na prvním místě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Volkswagen: nový desetistupňový automat DSG

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud