Nový koncept elektromobilu, označovaný jako Me.We. Záruka individuality, praktičnosti, zelené ve znamení úspor a ekologie
Japonská automobilka, respektive její vývojová odnož Toyota European Design & Development (ED) a Jean-Marie Massaud, známý francouzský vynálezce, architekt a designér, zakladatel ateliéru Studio Massaud, vytvořili zajímavou koncepci elektromotoru, který se vyznačuje nízkou hmotností, pohonem dvou nebo čtyř kol, a to výlučně ekologickou elektrickou energií, praktičností a velkou mírou individuality viz „Me/We“.
Architekt Massaud spatřuje chybu ve vnímání aut jako předmětů moci či privilegovanosti. Automobil má být dle jeho slov chápán jako předmět dopravy. Právě z tohoto důvodu vznikl ultra lehký koncept s hliníkovým rámem a podvozkem, krytý polypropylenovými panely, vážící 14 kg a celkovou hmotností 750 kg, délkou 3 440 mm, šířkou 1 750 mm, výškou 1 600 mm, elektromotory, integrovanými uvnitř každého kola.
Velkou míru praktičnosti slibuje bambusový panel, umístěný na střeše vozu, který lze snadno nahradit střešním neoprenem. Určitý prostor nabídne i provedení pick-up po odstranění zadní části kabiny. Strohý interiér představuje dvě řady lavic, menší digitální přístrojový panel a chytré mobilní zařízení, omezující se na rychlost jízdy, stav baterií a informace o plánované cestě. Převoz většího množství zavazadel zajistíme sklopením zadní lavice, upevněné v kolejnicích.
Výhodou tvrzeného polypropylenu je jeho nízká cena. Výsledná podoba karoserie tak může být prostorem pro vyjádření vlastního názoru v oblasti designu. Zajímavý koncept, slibná myšlenka. Chybí pouhé rozhodnutí vedení o osudu daného vozu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.