Nový koncept elektromobilu, označovaný jako Me.We. Záruka individuality, praktičnosti, zelené ve znamení úspor a ekologie
Japonská automobilka, respektive její vývojová odnož Toyota European Design & Development (ED) a Jean-Marie Massaud, známý francouzský vynálezce, architekt a designér, zakladatel ateliéru Studio Massaud, vytvořili zajímavou koncepci elektromotoru, který se vyznačuje nízkou hmotností, pohonem dvou nebo čtyř kol, a to výlučně ekologickou elektrickou energií, praktičností a velkou mírou individuality viz „Me/We“.
Architekt Massaud spatřuje chybu ve vnímání aut jako předmětů moci či privilegovanosti. Automobil má být dle jeho slov chápán jako předmět dopravy. Právě z tohoto důvodu vznikl ultra lehký koncept s hliníkovým rámem a podvozkem, krytý polypropylenovými panely, vážící 14 kg a celkovou hmotností 750 kg, délkou 3 440 mm, šířkou 1 750 mm, výškou 1 600 mm, elektromotory, integrovanými uvnitř každého kola.
Velkou míru praktičnosti slibuje bambusový panel, umístěný na střeše vozu, který lze snadno nahradit střešním neoprenem. Určitý prostor nabídne i provedení pick-up po odstranění zadní části kabiny. Strohý interiér představuje dvě řady lavic, menší digitální přístrojový panel a chytré mobilní zařízení, omezující se na rychlost jízdy, stav baterií a informace o plánované cestě. Převoz většího množství zavazadel zajistíme sklopením zadní lavice, upevněné v kolejnicích.
Výhodou tvrzeného polypropylenu je jeho nízká cena. Výsledná podoba karoserie tak může být prostorem pro vyjádření vlastního názoru v oblasti designu. Zajímavý koncept, slibná myšlenka. Chybí pouhé rozhodnutí vedení o osudu daného vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.