Nemecký Mercedes oficiálne predstavil triedu E s predĺženým rázvorom.
Na autosalóne v Šanghaji sa prezentovali aj novinky nemeckého Mercedesu. Medzi nich patrí aj oficiálne prezentovaná predĺžená verzia triedy E s rázvorom náprav 3014 mm (+140 mm).
Tretia generácia prémiového sedanu vyššej strednej triedy sa nedávno predstavila v modernizovanej podobe. Čínsky trh je ale špecifický, sú tu obľúbené sedany s veľkým priestorom na zadných sedadlách. Už klasické „éčko“ má na nohy zadných pasažierov dostatok miesta, predĺžená verzia s trojmetrovým rázvorom ho ponúkne ešte viac. Celková dĺžka automobilu narástla na 5019 mm. Samozrejmosťou je možnosť elektrického posúvania predného sedadla spolujazdca zo zadného sedadla.
Dizajn predĺženej verzie sa od európskeho sedanu príliš nelíši. V Číne bude v ponuke dvojica dizajnových verzií prednej masky „Sedan“ a „Sport“. Druhá menovaná dostane bodykit od AMG.
Pod kapotou budú v ponuke tri benzínové motorizácie vo verziách E 260 L (2,0 Turbo,150 kW/240 k), E 300 L (3,5 V6, 180 kW/245 k) a E 400 L (3,0 V6 BiTurbo, 245 kW/333 k). Štandardom pre všetky motorizácie je 7-stupňová automatická prevodovka.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?