Japonská automobilka Suzuki přichází na čínský trh s koncepcí vozu Authentics. Zaujme natolik, že přejde do sériové výroby?
Japonská automobilka Suzuki Motor Corporation představila novou koncepci vozu nižší střední třídy, často označované jako segment C. Pravdou zůstává, že úplně poprvé, jsme mohli vůz spatřit již před třemi týdny. Přiložené fotografie však tehdy tajily více než prozrazovaly.
Nyní tak přichází Japonci s reparátem, a to vskutku povedeným. Vůz na první pohled zaujme unikátním designem přední a zadní masky, především pak kombinací zlatého provedení s chromovými doplňky, použitými na mřížce chladiče, zrcátkách a klikách konceptu.
Čistě boční pohled dává dojem sportovního kupé, dynamicky působí i prolisy přední kapoty, nehledě na lité ráfky a minimalistické řešení zpětných zrcátek. Nízká stavba, velký rozvor, to jsou charakteristiky vozu.
Jasný záměr vedení automobilky – pulzující čínská ekonomika a trh lační po vozech dané kategorie. Když si k tomu přičtete Asiaty milovanou zlatou barvu, stávající prodeje, absenci vozu daného segmentu v řadách japonského značky, vychází nám závěr v podobě brzké sériové produkce. Nepředbíhejme však. Uvidíme, jak se situace vyvine.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?