Značka BMW Alpina, dvorní úpravce mnichovské automobilky, dokáže 300 km/hod. Vše s cenovkou pod 2 miliony korun
Společnost Invelt slaví. České zastoupení značky BMW Alpina, dvorního úpravce vozů mnichovské automobilky, totiž zaznamenalo v uplynulých letech oproti konkurenci solidní prodeje. V roce 2011 s vozem výše uvedené značky odjelo 11 nových majitelů, ve Francii to bylo jen o 9 více.
Současná novinka, B3 Bi-Turbo, se může pochlubit, stejně jako množství předešlých, plnou garancí značky BMW a vlastním VIN kódem. Nedílnou součástí je speciální konstrukce adaptivních tlumičů, umožňující seřízení systému dle potřeb či aktuálního stavu vozovky.
Vývojem a proměnou prošel i brzdový aparát. Větší výkon přináší nutnost efektivnějších brzd. Do velkých kotoučů o průměrech 370 a 345 mm se s potřebnou razancí zakusují vpředu čtyř a vzadu dvoupístkové třmeny.
Vůz nabídne maximální rychlost přes 300 km/hod, akceleraci z 0-100 km za 4,2 sekundy, spotřebu 7,6 l/100 km. 3,0 litrový agregát pak 301 kW (598 N.m) s dvojící turbodmychadel. Osmistupňová automatická převodovka Switchtronic od ZF (Maserati Ghibli) zase jízdní pohodu a ničím nerušený požitek. To vše za 1 712 tisíc Kč.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?