Česká firma Vesper Automative pracuje na konceptu s výkonem 412 koňských sil. V plánu je i omezená sériová produkce
Nadnárodní koncerny nás permanentně zahlcují tiskovými zprávami stálých poklesů prodejů, celkově špatného stavu trhů a ekonomik. Je toho tolik, člověku až třeští hlava. Přitom to jde možná i jinak - v kladných číslech čili výnosně. Jak na to vědí čeští výrobci.
Důkazem je pan Ondřej Janda, majitel společnosti Vesper Automotive, která se mimo jiné zabývá návrhem české ultralehkého supersportovního vozu. Chlapi, z malé vsi nedaleko českých Klatov, chtěli nejprve pouze upravit vůz, který vzešel z Lotusu Super 7, původní záměr se však notně rozvinul a změnil. Výsledkem je projekt Vesper V8.
Základ tvoří loděnický trubkový rám z kompozitních materiálů, vážící 750 kg, pětilitrový osmiválcový motor Ford s výkonem 412 k. Koncept tak nepřekvapí maximální rychlostí kolem 300 km/h a solidním zrychlením 0-100 km/h za 3 sekundy.
Projekt již prošel obdobím batolete, plánuje se předškolní věk. V roce 2014 má být hotov zkušební prototyp, v roce 2015 pak konečná verze. A cena? Vcelku lidová na uvedené parametry – 2,6 milionů korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.