Ford Transit Courier nabídne maximální zavazadlový prostor, důmyslně řešený interiér. Kromě toho i mnohem více
Letošní novinky automobilky Ford řady Transit čítají čtyři modely. Courier, Custom, Connect a Ford Transit. Všechny byly představeny na autosaloně užitkových vozů v anglickém Birminghamu.
Provedení Courier bude k mání se třemi motorizovanými jednotkami. Jedním zážehovým a dvěma již známými vznětovými agregáty. Těmi jsou tříválcový 1,0 l EcoBoost s výkonem 74 kW a 100 k, dieselové 1,5 TDCi a 1,6 TDCi s výkony 55 kW/75 k, 70 kW/95 k. Automobilkou vyzdvihovaný EcoBoost má být ekvivalentem zbylých motorizovaných jednotek. Menší obsah přináší s obdobným výkonem nižší spotřebu i emise CO2. Celková dynamika vozu zůstává prozatím ve hvězdách.
Na platformě kategorie B postavený vůz, který tak sdílí společný základ s Fiestou či B-Maxem, nabídne velký 2,3 m3 zavazadlový prostor o celkové délce 1,62 m, který lze v případě sklopení sedaček rozšířit až na solidních 2,59 m. Samozřejmostí je řada důmyslně umístěných šuplíků, úložných a odkládacích prostor, nastavitelné zadní plato nevyjímaje.
Pozitivní dojem z vozu umocní použité technologie. Uveďme systém Ford SYNC, umožňující poslech hudby a bezdrátovou komunikaci čistě hlasovou formou. Samozřejmostí jsou jen světové jazyky. Kdo se nenaučil například anglicky, nepochodí. Bezpečnost je zajištěna elektronickým systémem stabilizace (ESP), funkcí hlášení zapnutých/vypnutých pásů, bočními, hlavovými a kolenními airbagy. Nákladový prostor pak rozsvítí intenzivně zářící LED osvětlení.
Jednou z nevyzdvihovanějších výhod vozu je fakt, že dokáže převést krom celé rodiny i europaletu o rozměrech 1 200 x 800 milimetrů. Kolikrát dané možnosti využijete, záleží již na Vás. Automobil by měl být od jara v showroomech, prodeje začnou v létě roku 2014.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.