Ford Transit Courier nabídne maximální zavazadlový prostor, důmyslně řešený interiér. Kromě toho i mnohem více
Letošní novinky automobilky Ford řady Transit čítají čtyři modely. Courier, Custom, Connect a Ford Transit. Všechny byly představeny na autosaloně užitkových vozů v anglickém Birminghamu.
Provedení Courier bude k mání se třemi motorizovanými jednotkami. Jedním zážehovým a dvěma již známými vznětovými agregáty. Těmi jsou tříválcový 1,0 l EcoBoost s výkonem 74 kW a 100 k, dieselové 1,5 TDCi a 1,6 TDCi s výkony 55 kW/75 k, 70 kW/95 k. Automobilkou vyzdvihovaný EcoBoost má být ekvivalentem zbylých motorizovaných jednotek. Menší obsah přináší s obdobným výkonem nižší spotřebu i emise CO2. Celková dynamika vozu zůstává prozatím ve hvězdách.
Na platformě kategorie B postavený vůz, který tak sdílí společný základ s Fiestou či B-Maxem, nabídne velký 2,3 m3 zavazadlový prostor o celkové délce 1,62 m, který lze v případě sklopení sedaček rozšířit až na solidních 2,59 m. Samozřejmostí je řada důmyslně umístěných šuplíků, úložných a odkládacích prostor, nastavitelné zadní plato nevyjímaje.
Pozitivní dojem z vozu umocní použité technologie. Uveďme systém Ford SYNC, umožňující poslech hudby a bezdrátovou komunikaci čistě hlasovou formou. Samozřejmostí jsou jen světové jazyky. Kdo se nenaučil například anglicky, nepochodí. Bezpečnost je zajištěna elektronickým systémem stabilizace (ESP), funkcí hlášení zapnutých/vypnutých pásů, bočními, hlavovými a kolenními airbagy. Nákladový prostor pak rozsvítí intenzivně zářící LED osvětlení.
Jednou z nevyzdvihovanějších výhod vozu je fakt, že dokáže převést krom celé rodiny i europaletu o rozměrech 1 200 x 800 milimetrů. Kolikrát dané možnosti využijete, záleží již na Vás. Automobil by měl být od jara v showroomech, prodeje začnou v létě roku 2014.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?