Citroën uceluje svoji luxusní řadu DS a na šanghajský autosalon přiveze koncept crossoveru blízký sériové výrobě.
Seznam významných automobilových události se stále rozšiřuje, a zatímco tradiční autosalony v Evropě, v USA či v Tokiu již zná prakticky každý, dosud opomíjené akce v Asii si získávají na významu. Kdo však chce uspět i na rychle rostoucích trzích v Číně, Indii a okolních státech, nesmí tamní akce zanedbat. Mnohé automobilky si tak připravují pro tyto autosalony světové premiéry, speciální koncepty a další prezentace, které byly dříve prakticky neslýchané.
Tohle je případ i Citroënu, který se na šanghajském autosalonu chce prezentovat konceptem DS Wild Rubis. O novince prozatím mnoho nevíme, mělo by však jít o předobraz crossoveru zařazeného do řady DS. Spekuluje se o označení DSX a technice vycházející z modelu DS5.
Pod kapotou by se u sériové varianty měly objevit i hybridní motory, v prodeji by měly být varianty s pohonem jedné i obou náprav.
Očekává se, že sériová varianta vznikne ještě během letošního roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?