S hybridními vozy se dnes doslova roztrhl pytel. Jejich vývoj dává zdání produkce běžícího pásu. Jeden z podařenějších má být i Subaru XV Crosstrek Hybrid
Začneme motorem. Zde se totiž udály nejpalčivější změny. Moderní crossover je poháněn kombinovaným hybridním motorem. Pohonný agregát vozu se skládá z klasického zážehového motoru typu boxer, doplněný o elektromotor.
Nárůst výkonu 110 kW (150 koňového) boxeru s točivým momentem 196 Nm tak čítá 10 kW (14 koní) a točivý moment 65 Nm. Zajímavé hodnoty, vykoupené znatelným hmotnostním skokem. Ten představuje 136 kilogramů vzhůru. Velké rozměry baterií a elektromotoru znatelně zmenšují úložné rozměry zavazadlového prostoru. Téměř 50 litrů je jistě nezanedbatelná hodnota.
Pohledově se jedná o mírně upravenou základní verzi. Žádný bláznivý futuristický design. Pozornějším pohledem spatříme pozměněnou přední masku, tvar a provedení kol, zaujmout může i použitý odstín zelené.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?