Kia po troch rokoch pripravila pre model Optima facelift, ktorý sa okrem vylepšeného vzhľadu dotkol aj interiéru s komfortnejšou výbavou.
Kórejská Kia Optima prišla na európsky trh približne pred tromi rokmi. Dynamický športovo ladený sedan, ktorý sa stal vlajkovou loďou automobilky v Európe, sa ukázal na autosalóne v New Yorku s vylepšeným vzhľadom exteriéru a interiéru.
O dizajn novinky sa postaral šéfdizajnér automobilky Peter Schreyer. Pod jeho vedením dostala faceliftovaná Optima novú prednú masku, zmenené predné aj zadné svetlá s diódovou optikou a nové nárazníky.
Interiér zaznamenal taktiež zopár zmien, z ktorých spomenieme nové sedadlá alebo športovo tvarovaný trojramenný volant s multifunkčnými ovládačmi. Drobné zmeny typu čalúnenia alebo povrchu prístrojovej dosky prispeli k prémiovejšiemu pocitu z interiéru Optimy. K dispozícii budú dve verzie multimediálneho systému s obrazovkou s rozmermi buď 4,3“ alebo 8“ s vysokým rozlíšením. Jeho súčasťou je navigačný a telematický systém spolu s hudobnou aparatúrou od spoločnosti Infinity.
Tlačová správa automobilky o zmenách pod kapotou zatiaľ nehovorí, v USA budú zrejme aj naďalej v ponuke benzínové motory 2,4 GDI (149 kW, 252 Nm), alebo 2,0 GDI Turbo (204 kW, 365 Nm). V ponuke ostane aj hybridná verzia s benzínovým motorom s objemom 2,4 litra (124 kW) a elektromotorom (30 kW). Európska verzia by sa mala dočkať dvakrát preplňovaného naftového motora 1,7 CRDi so zatiaľ neurčeným výkonom.
V USA sa modernizovaná Optima začne predávať v druhej polovici tohto roka, následne sa dostane aj do Európy
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.