Kia po troch rokoch pripravila pre model Optima facelift, ktorý sa okrem vylepšeného vzhľadu dotkol aj interiéru s komfortnejšou výbavou.
Kórejská Kia Optima prišla na európsky trh približne pred tromi rokmi. Dynamický športovo ladený sedan, ktorý sa stal vlajkovou loďou automobilky v Európe, sa ukázal na autosalóne v New Yorku s vylepšeným vzhľadom exteriéru a interiéru.
O dizajn novinky sa postaral šéfdizajnér automobilky Peter Schreyer. Pod jeho vedením dostala faceliftovaná Optima novú prednú masku, zmenené predné aj zadné svetlá s diódovou optikou a nové nárazníky.
Interiér zaznamenal taktiež zopár zmien, z ktorých spomenieme nové sedadlá alebo športovo tvarovaný trojramenný volant s multifunkčnými ovládačmi. Drobné zmeny typu čalúnenia alebo povrchu prístrojovej dosky prispeli k prémiovejšiemu pocitu z interiéru Optimy. K dispozícii budú dve verzie multimediálneho systému s obrazovkou s rozmermi buď 4,3“ alebo 8“ s vysokým rozlíšením. Jeho súčasťou je navigačný a telematický systém spolu s hudobnou aparatúrou od spoločnosti Infinity.
Tlačová správa automobilky o zmenách pod kapotou zatiaľ nehovorí, v USA budú zrejme aj naďalej v ponuke benzínové motory 2,4 GDI (149 kW, 252 Nm), alebo 2,0 GDI Turbo (204 kW, 365 Nm). V ponuke ostane aj hybridná verzia s benzínovým motorom s objemom 2,4 litra (124 kW) a elektromotorom (30 kW). Európska verzia by sa mala dočkať dvakrát preplňovaného naftového motora 1,7 CRDi so zatiaľ neurčeným výkonom.
V USA sa modernizovaná Optima začne predávať v druhej polovici tohto roka, následne sa dostane aj do Európy
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?