Kia po troch rokoch pripravila pre model Optima facelift, ktorý sa okrem vylepšeného vzhľadu dotkol aj interiéru s komfortnejšou výbavou.
Kórejská Kia Optima prišla na európsky trh približne pred tromi rokmi. Dynamický športovo ladený sedan, ktorý sa stal vlajkovou loďou automobilky v Európe, sa ukázal na autosalóne v New Yorku s vylepšeným vzhľadom exteriéru a interiéru.
O dizajn novinky sa postaral šéfdizajnér automobilky Peter Schreyer. Pod jeho vedením dostala faceliftovaná Optima novú prednú masku, zmenené predné aj zadné svetlá s diódovou optikou a nové nárazníky.
Interiér zaznamenal taktiež zopár zmien, z ktorých spomenieme nové sedadlá alebo športovo tvarovaný trojramenný volant s multifunkčnými ovládačmi. Drobné zmeny typu čalúnenia alebo povrchu prístrojovej dosky prispeli k prémiovejšiemu pocitu z interiéru Optimy. K dispozícii budú dve verzie multimediálneho systému s obrazovkou s rozmermi buď 4,3“ alebo 8“ s vysokým rozlíšením. Jeho súčasťou je navigačný a telematický systém spolu s hudobnou aparatúrou od spoločnosti Infinity.
Tlačová správa automobilky o zmenách pod kapotou zatiaľ nehovorí, v USA budú zrejme aj naďalej v ponuke benzínové motory 2,4 GDI (149 kW, 252 Nm), alebo 2,0 GDI Turbo (204 kW, 365 Nm). V ponuke ostane aj hybridná verzia s benzínovým motorom s objemom 2,4 litra (124 kW) a elektromotorom (30 kW). Európska verzia by sa mala dočkať dvakrát preplňovaného naftového motora 1,7 CRDi so zatiaľ neurčeným výkonom.
V USA sa modernizovaná Optima začne predávať v druhej polovici tohto roka, následne sa dostane aj do Európy
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?