Střeste se! Známá ladičská společnost Shelby American po roce opět v New Yorku.
Bude tomu rok od doby, kdy věhlasná společnost Shelby American představila ku svému 50. výročí prvního modelu AC Cobra série legendárního vozu Mustang.
Firma přichází pro rok 2014 s něčím zcela nepochopitelným. Vozem na bázi Shelby GT 500, poháněným speciálně upraveným osmiválcovým 5,8 litrovým agregátem o výkonu 895 kW/1216 koní!
Bližší technické detaily nejsou momentálně známy. Zřejmý je nárůst obsahu motoru z 5,4 na 5,8 litrů, úpravy pístů a ojnic, kovaného klikového hřídele, užití nového kompresoru a chlazení.
Co však již omezená 100-kusová série zná, je cena, za kterou se bude prodávat. Ta činí v přepočtu 3 080 000 Kč, tedy 154 995 dolarů - orientačně trojnásobek ceny běžného GT500, desetina z ceny podobně výkonného Bugatti Veyron. Zajímavá nabídka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?