Střeste se! Známá ladičská společnost Shelby American po roce opět v New Yorku.
Bude tomu rok od doby, kdy věhlasná společnost Shelby American představila ku svému 50. výročí prvního modelu AC Cobra série legendárního vozu Mustang.
Firma přichází pro rok 2014 s něčím zcela nepochopitelným. Vozem na bázi Shelby GT 500, poháněným speciálně upraveným osmiválcovým 5,8 litrovým agregátem o výkonu 895 kW/1216 koní!
Bližší technické detaily nejsou momentálně známy. Zřejmý je nárůst obsahu motoru z 5,4 na 5,8 litrů, úpravy pístů a ojnic, kovaného klikového hřídele, užití nového kompresoru a chlazení.
Co však již omezená 100-kusová série zná, je cena, za kterou se bude prodávat. Ta činí v přepočtu 3 080 000 Kč, tedy 154 995 dolarů - orientačně trojnásobek ceny běžného GT500, desetina z ceny podobně výkonného Bugatti Veyron. Zajímavá nabídka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.