Čínsko-izraelská automobilka představuje svůj premiérový vůz Qoros 3 Sedan!
Qoros Auto Co., Ltd. je mladá čínsko-izraelská automobilová společnost, založená v prosinci roku 2007 jako Chery Quantum Automotive Corporation (CQAC). Jedinými vlastníky jsou Israel a Cherry Automobile Corporations, Ltd. s 50% podíly.K prezentaci prvního sériového vozu Qoros 3 Sedan využila automobilka kulisy právě probíhajícího ženevského autosalonu.Premiéra s velkým „P“, žádná plastová krabice. Tvarově a esteticky velmi povedený vůz v sobě snoubí pečlivost, kvalitu a smyslnost. Práce pana Hildebranda – bývalého šéfdesignéra MINI Cooperu je vidět.Z trojice Sedan, Estate a Cross - jediný čtyřdveřový Sedan zatím dosáhl sériového provedení a vyrábět by se tak měl od roku 2014 v čínské továrně Changshu severozápadně od města Shanghai, provincie Jiangsu, Čína. Vůz si automobilka cení na 410 000 Kč v nejlevnější verzi, v příplatkové verzi se přehoupnete přes půl miliónů korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.