Úspěšný nástup malých vozů si Hyundai i Jižní Americe nenechává utéct. Do palety crossoveru a hatchbacku nyní přidává třetí odstín sedanu.
Hatchback Hyundai HB20 se v současné době drží v pětici nejprodávanějších vozů v Brazílii. Tohoto kapitálu musí automobilka přirozeně využít ve svůj prospěch a připravila proto novou variantu sedan, který je rozlišen písmenem S na konci jména. Crossover s písmenem X je na trhu již nějakou dobu.
Technicky je přirozeně použit stejný základ, na který je však poměrně slušivě naroubována záď sedanu. Na délku měří novinka 423 cm, tedy o 33 cm více než hatchback.
Pod kapotou se budou nacházet dva motory, půjde o litrový či 1,6litrový motor schopný spalovat mimo benzínu i čistý líh. Slabší motor má výkon 80 koní, silnější 128 koní.
Prodeje začnou na jižní polokouli 22. dubna, k nám se pravděpodobně nedostane.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.