Izraelsko-čínská automobilka Qoros představila v Ženevě svůj očekávaný sedan. Původní jméno GQ3 muselo být po protestech Audi změněno jen na 3, ale to na kvalitách vozu nic nemění.
Čínské automobily dovážené do Evropy dosud trpěly závažnými hendikepy. Obvykle šlo o technicky jen málo vyspělé vozy s podivným designem, špatnou bezpečností prodávané za směšnou cenu. Qoros na to jde jinak.
Již jen vzhled 463 cm dlouhé novinky je plně porovnatelný se současnou konkurencí například z Koreje nebo z Japonska. To u většiny čínských vozů dodnes často není zvykem. Interiér má také solidní vzhled a slušné zpracování.
Pod kapotou se prozatím ukáží dva motory. Oba spalují benzín a mají objem 1,6 litru, liší se však v plnění, slabší 126koňový je atmosférický, zatímco silnější je přeplňovaný a dává výkon 156 koní. Motory jsou vybaveny technologií stop-start a na výběr je mezi manuální a dvouspojkovou robotizovanou převodovkou. V každém případě má rychlostní skříň šest stupňů. Spotřeba se má pohybovat mezi 6,3 a 6,5 litry.
Dostupnost novinky je prozatím tak trochu záhadou, podobně jako její cena. Qoros si totiž musí vybudovat distributorskou síť a případný prodej u nás závisí na tom, zda se ho některý dovozce chopí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.