Izraelsko-čínská automobilka Qoros představila v Ženevě svůj očekávaný sedan. Původní jméno GQ3 muselo být po protestech Audi změněno jen na 3, ale to na kvalitách vozu nic nemění.
Čínské automobily dovážené do Evropy dosud trpěly závažnými hendikepy. Obvykle šlo o technicky jen málo vyspělé vozy s podivným designem, špatnou bezpečností prodávané za směšnou cenu. Qoros na to jde jinak.
Již jen vzhled 463 cm dlouhé novinky je plně porovnatelný se současnou konkurencí například z Koreje nebo z Japonska. To u většiny čínských vozů dodnes často není zvykem. Interiér má také solidní vzhled a slušné zpracování.
Pod kapotou se prozatím ukáží dva motory. Oba spalují benzín a mají objem 1,6 litru, liší se však v plnění, slabší 126koňový je atmosférický, zatímco silnější je přeplňovaný a dává výkon 156 koní. Motory jsou vybaveny technologií stop-start a na výběr je mezi manuální a dvouspojkovou robotizovanou převodovkou. V každém případě má rychlostní skříň šest stupňů. Spotřeba se má pohybovat mezi 6,3 a 6,5 litry.
Dostupnost novinky je prozatím tak trochu záhadou, podobně jako její cena. Qoros si totiž musí vybudovat distributorskou síť a případný prodej u nás závisí na tom, zda se ho některý dovozce chopí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?