Izraelsko-čínská automobilka Qoros představila v Ženevě svůj očekávaný sedan. Původní jméno GQ3 muselo být po protestech Audi změněno jen na 3, ale to na kvalitách vozu nic nemění.
Čínské automobily dovážené do Evropy dosud trpěly závažnými hendikepy. Obvykle šlo o technicky jen málo vyspělé vozy s podivným designem, špatnou bezpečností prodávané za směšnou cenu. Qoros na to jde jinak.
Již jen vzhled 463 cm dlouhé novinky je plně porovnatelný se současnou konkurencí například z Koreje nebo z Japonska. To u většiny čínských vozů dodnes často není zvykem. Interiér má také solidní vzhled a slušné zpracování.
Pod kapotou se prozatím ukáží dva motory. Oba spalují benzín a mají objem 1,6 litru, liší se však v plnění, slabší 126koňový je atmosférický, zatímco silnější je přeplňovaný a dává výkon 156 koní. Motory jsou vybaveny technologií stop-start a na výběr je mezi manuální a dvouspojkovou robotizovanou převodovkou. V každém případě má rychlostní skříň šest stupňů. Spotřeba se má pohybovat mezi 6,3 a 6,5 litry.
Dostupnost novinky je prozatím tak trochu záhadou, podobně jako její cena. Qoros si totiž musí vybudovat distributorskou síť a případný prodej u nás závisí na tom, zda se ho některý dovozce chopí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?