Kia do Ženevy privezie ostré modely cee´d GT a pro_cee´d GT s výkonom 150 kW/204 k. Poďme sa na nich pozrieť podrobnejšie...
Už dlhšiu dobu vieme o tom, že Kia si do svojho autosalónového stánku do Ženevy privezie sériovú verziu ostrého modelu cee´d GT a trojdverového modelu pro_cee´d GT. Približne pred mesiacom sme vám priniesli prvé oficiálne fotografie hot-hatchu, teraz prinášame ďalšie podrobnosti o použitej motorizácii 1,6 T-GDi a nové fotografie.
Kia cee´d GT a pro_cee´d GT nebudú len športovým dizajnovým doplnkom k modelovému radu, ale stanú sa plnohodnotnými konkurentami zabehnutých modelov, ako napríklad Volkswagen Golf GTI alebo Ford Focus ST. Medzi spomínané modely patrí „gé-téčko“ nie len ostrým dizajnom, ale aj ponúkanou motorizáciu a viacprvkovou zadnou nápravou, ale poďme na to postupne.
GT od automobilky Kia bude poháňať prvý preplňovaný benzínový štvorvalec 1,6 T-GDi, ktorý poznáme z modelu Hyundai Veloster Turbo. V Kii ponúkne maximálny výkon 150 kW/204 k pri 6 000 ot./min. a krútiaci moment 260 Nm (1 750-4 500 ot./min.). O prenos výkonu na kolesá sa postará 6-stupňová manuálna prevodovka. Tento výkon katapultuje obe verzie GT z nuly na stovku za 7,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 230 km/h. Automobilka udáva priemernú kombinovanú spotrebu na úrovni 7,4 l/100 km.
Bodykit modeov GT ponúka agresívnu prednú časť zvýraznenú nárazníkom s veľkým nasávacím otvorom, štvoricou LED diód na každej strane a novú masku chladiča. Vzadu nechýba spojler, nárazník s difúzorom alebo dvojitá koncovka výfuku. Znížený športový podvozok dostal tuhšie tlmiče, vnútri na pasažierov čakajú sedadlá značky Recaro, kovové doplnky a špeciálne čalúnenie.
Kia na začiatok bude ponúkať špeciálnu uvádzaciu edíciu v počte 500 kusov, ktorá ponúkne automatickú dvojzónovú klimatizáciu, adaptívne bi-xenónové svetlomety, navigáciu so 7-palcovým displejom a panoramatickú strechu.
Ceny modelov cee´d GT a pro_cee´d GT zatiaľ automobilka nezverejnila, modely sa k nám dostanú začiatkom leta.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.