Franco Sbarro svými designovými kreacemi nepřestává šokovat. Tento rok se na stánku značky Espera Sbarro setkáme s konceptem Réact' E.V.
Je tomu již pěkná řada let, kdy se původem italský mechanik Franco Sbarro přestěhoval do země čokolády, kvalitních hodinek a sýrů. Po letech strávených v kraji vysokých hor a malebných údolí založil v roce 1967 firmu Sbarro na výrobu zakázkových automobilů a od roku 68 se pravidelně účastní autosalonů a výstav včetně své domoviny.
Co vlastně zkratka E.V. znamená? Účastníci loňského autosalonu již možná tuší, neboť se zde mohli setkat s modelem Intencity – dvousedadlovým konceptem elektrického vozidla o výkonu 137 koní. Už víte? „Ecological Vehicle“, tedy „Ekologické Vozidlo“.
Nový hybrid Réact' E.V., na kterém pracovalo 30 studentů po dobu 13 týdnů v sobě kombinuje jeden šestiválcový spalovací agregát o výkonu 210 koňí a dva elektromotory – každý o výkonu 137 koní s baterií o celkové kapacitě 24kWh. Mluvíme se zde o proklatě výkonném voze, který se bude účastnit ve dnech od 20. do 24. března 2013 závodů Monte Carlo New Energy Rally. To vše a ještě víc na stánku automobilky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?