Franco Sbarro svými designovými kreacemi nepřestává šokovat. Tento rok se na stánku značky Espera Sbarro setkáme s konceptem Réact' E.V.
Je tomu již pěkná řada let, kdy se původem italský mechanik Franco Sbarro přestěhoval do země čokolády, kvalitních hodinek a sýrů. Po letech strávených v kraji vysokých hor a malebných údolí založil v roce 1967 firmu Sbarro na výrobu zakázkových automobilů a od roku 68 se pravidelně účastní autosalonů a výstav včetně své domoviny.
Co vlastně zkratka E.V. znamená? Účastníci loňského autosalonu již možná tuší, neboť se zde mohli setkat s modelem Intencity – dvousedadlovým konceptem elektrického vozidla o výkonu 137 koní. Už víte? „Ecological Vehicle“, tedy „Ekologické Vozidlo“.
Nový hybrid Réact' E.V., na kterém pracovalo 30 studentů po dobu 13 týdnů v sobě kombinuje jeden šestiválcový spalovací agregát o výkonu 210 koňí a dva elektromotory – každý o výkonu 137 koní s baterií o celkové kapacitě 24kWh. Mluvíme se zde o proklatě výkonném voze, který se bude účastnit ve dnech od 20. do 24. března 2013 závodů Monte Carlo New Energy Rally. To vše a ještě víc na stánku automobilky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?