Franco Sbarro svými designovými kreacemi nepřestává šokovat. Tento rok se na stánku značky Espera Sbarro setkáme s konceptem Réact' E.V.
Je tomu již pěkná řada let, kdy se původem italský mechanik Franco Sbarro přestěhoval do země čokolády, kvalitních hodinek a sýrů. Po letech strávených v kraji vysokých hor a malebných údolí založil v roce 1967 firmu Sbarro na výrobu zakázkových automobilů a od roku 68 se pravidelně účastní autosalonů a výstav včetně své domoviny.
Co vlastně zkratka E.V. znamená? Účastníci loňského autosalonu již možná tuší, neboť se zde mohli setkat s modelem Intencity – dvousedadlovým konceptem elektrického vozidla o výkonu 137 koní. Už víte? „Ecological Vehicle“, tedy „Ekologické Vozidlo“.
Nový hybrid Réact' E.V., na kterém pracovalo 30 studentů po dobu 13 týdnů v sobě kombinuje jeden šestiválcový spalovací agregát o výkonu 210 koňí a dva elektromotory – každý o výkonu 137 koní s baterií o celkové kapacitě 24kWh. Mluvíme se zde o proklatě výkonném voze, který se bude účastnit ve dnech od 20. do 24. března 2013 závodů Monte Carlo New Energy Rally. To vše a ještě víc na stánku automobilky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.