Taliansky Fiat potichu prišiel na náš trh s modernizovaným sedanom Linea, ktorý dostal nový vzhľad a interiér.
Automobilka Fiat relatívne potichu modernizovala sedan Linea, ktorý zdieľa techniku s modelom Punto. V minulom roku sme vám priniesli informácie o chystanom facelifte s odhalenou prednou časťou, dnes je známa oficiálna podoba celého automobilu. Zmeny zasiahli aj interiér, na českom trhu bude Linea dostupná len s naftovým štvorvalcom 1,3 MultiJet.
Faceliftovaná Linea dostala upravenú prednú časť. Elegantný predný nárazník dostal výstrednejšie tvary s väčšími nasávacími otvormi, novým tvarom hmlových svetlometov a dekoračnou hliníkovou lištou. Súčasťou nárazníka je nová predná maska s dvomi chrómovanými lištami uprostred.
Vzadu sa taktiež zmenil nárazník, pribudli ozdobné chrómované lišty. Najvýznamnejšou zmenou je presunutie panelu poznávacej značky z nárazníka na veko kufra. Spodná časť nárazníka dostala imitáciu difúzora. Modernizovaný Fiat Linea si požičal interiér z modelu Punto. Charakterizujú ho nápadité moderné tvary a pomerne kvalitné materiály.
Faceliftovaná Linea sa na českom trhu predáva len s naftovým motorom 1,3 MultiJet (70 kW, 200 Nm) v troch stupňoch výbavy. Základná verzia sa predáva od 269 900 Kč.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?