Nová generácia Jeepu Cherokee sa ukázala na prvých fotografiách a hneď sa svojim dizajnom postarala o rozruch.
Americká automobilka Jeep v predstihu ukázala prvé oficiálne fotografie novej generácie modelu Cherokee. Dizajn novinky stavia na originálne tvary, pre značku Jeep sú jednoznačne novinkou lomené tvary prednej masky a delené predné svetlomety.
Cherokee sa po dlhom čase vráti aj do USA, kde sa doteraz tento model predával pod názvom Liberty. V porovnaní so súčasnou výrazne hranatou generáciou modelu prichádza novinka s výstredným dizajnom, ktorý z časti naznačila faceliftovaná podoba vlajkovej lode Grand Cherokee. Vyzerá to tak, že stojíme na začiatku novej dizajnovej éry americkej automobilky.
Okrem dizajnu sa samozrejme zmení aj technika pod kapotou. Nový Cherokee bude stáť na podvozkovej platforme D-Evo, čo znamená použitie samonosnej karosérie a naprieč uložené pohonné jednotky. Rámová konštrukcia je teda minulosťou, z Cherokee sa stáva plnohodnotné „cestné“ SUV. Chýbať nebude ani pripojiteľný pohon 4x4 prevzatý z modelu Compass.
Ponuka motorov bude obsahovať benzínové štvorvalce 2,4 MultiAir II (137 kW) a preplňovaný motor 1,4 MultiAir Turbo (125 kW). Vrcholom bude šesťvalec s objemom 3,2 litra so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom. V ponuke bude aj naftový štvorvalec 2,0 MultiJet (120 kW).
Podoba interiéru zatiaľ nebola odhalená, rovnako ako podrobnejšie informácie. Oficiálne odhalenie Jeepu Cherokee sa odohrá už čoskoro na autosalóne v NewYorku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.