Nová generácia Jeepu Cherokee sa ukázala na prvých fotografiách a hneď sa svojim dizajnom postarala o rozruch.
Americká automobilka Jeep v predstihu ukázala prvé oficiálne fotografie novej generácie modelu Cherokee. Dizajn novinky stavia na originálne tvary, pre značku Jeep sú jednoznačne novinkou lomené tvary prednej masky a delené predné svetlomety.
Cherokee sa po dlhom čase vráti aj do USA, kde sa doteraz tento model predával pod názvom Liberty. V porovnaní so súčasnou výrazne hranatou generáciou modelu prichádza novinka s výstredným dizajnom, ktorý z časti naznačila faceliftovaná podoba vlajkovej lode Grand Cherokee. Vyzerá to tak, že stojíme na začiatku novej dizajnovej éry americkej automobilky.
Okrem dizajnu sa samozrejme zmení aj technika pod kapotou. Nový Cherokee bude stáť na podvozkovej platforme D-Evo, čo znamená použitie samonosnej karosérie a naprieč uložené pohonné jednotky. Rámová konštrukcia je teda minulosťou, z Cherokee sa stáva plnohodnotné „cestné“ SUV. Chýbať nebude ani pripojiteľný pohon 4x4 prevzatý z modelu Compass.
Ponuka motorov bude obsahovať benzínové štvorvalce 2,4 MultiAir II (137 kW) a preplňovaný motor 1,4 MultiAir Turbo (125 kW). Vrcholom bude šesťvalec s objemom 3,2 litra so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom. V ponuke bude aj naftový štvorvalec 2,0 MultiJet (120 kW).
Podoba interiéru zatiaľ nebola odhalená, rovnako ako podrobnejšie informácie. Oficiálne odhalenie Jeepu Cherokee sa odohrá už čoskoro na autosalóne v NewYorku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?