Nová generácia Jeepu Cherokee sa ukázala na prvých fotografiách a hneď sa svojim dizajnom postarala o rozruch.
Americká automobilka Jeep v predstihu ukázala prvé oficiálne fotografie novej generácie modelu Cherokee. Dizajn novinky stavia na originálne tvary, pre značku Jeep sú jednoznačne novinkou lomené tvary prednej masky a delené predné svetlomety.
Cherokee sa po dlhom čase vráti aj do USA, kde sa doteraz tento model predával pod názvom Liberty. V porovnaní so súčasnou výrazne hranatou generáciou modelu prichádza novinka s výstredným dizajnom, ktorý z časti naznačila faceliftovaná podoba vlajkovej lode Grand Cherokee. Vyzerá to tak, že stojíme na začiatku novej dizajnovej éry americkej automobilky.
Okrem dizajnu sa samozrejme zmení aj technika pod kapotou. Nový Cherokee bude stáť na podvozkovej platforme D-Evo, čo znamená použitie samonosnej karosérie a naprieč uložené pohonné jednotky. Rámová konštrukcia je teda minulosťou, z Cherokee sa stáva plnohodnotné „cestné“ SUV. Chýbať nebude ani pripojiteľný pohon 4x4 prevzatý z modelu Compass.
Ponuka motorov bude obsahovať benzínové štvorvalce 2,4 MultiAir II (137 kW) a preplňovaný motor 1,4 MultiAir Turbo (125 kW). Vrcholom bude šesťvalec s objemom 3,2 litra so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom. V ponuke bude aj naftový štvorvalec 2,0 MultiJet (120 kW).
Podoba interiéru zatiaľ nebola odhalená, rovnako ako podrobnejšie informácie. Oficiálne odhalenie Jeepu Cherokee sa odohrá už čoskoro na autosalóne v NewYorku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.