Nissan Note znamená pro značku důležitý mezistupeň mezi Microu a Tiidou. Tentokrát se má méně podobat MPV.
Nissan Note nové generace již jezdí v Japonsku a nedávno se představil i v USA. Jen pro Evropu zatím otálel. Nyní tu však máme evropskou variantu v celé své kráse.
Nissan Note se podobně jako japonský kolega, Honda Jazz, vydal cestou křížence mezi malým hatchbackem a malým MPV. Úspěch této svébytné cesty je spíše diskutabilní, nový Note se ale více přiklání k variantě malého hatchbacku. Design je méně hranatý, výška o pár milimetrů poklesla. Přesto se Nissan chlubí vyšším sezením a prostorem, což zase náleží do pole MPV. Inu, ať si každý vybere po svém.
Pod kapotou se uhnízdí tři motory. Benzínovou nabídku budou tvořit motory o objemu 1,2 litru, jeden s přeplňováním, druhý bez něj. Zatímco silnější varianta přijde s výkonem 98 koní, slabší si musí vystačit s osmdesáti. Údaje o dieselu 1,5 dCi prozatím nemáme. Víme však, že všechny motory bude možné zakoupit s bezestupňovou převodovkou CVT a při vyšší úspornost budou motory vybaveny systémem stop-start.
Výbava má být bohatá, nejvyšší (tradičně nazvaná Tekna) nabídne i bezpečností paket schopný monitorovat slepé úhly a jízdu v pruzích. Podobně jako v modelu Qashqai bude možné získat systém Around view monitor, který dovede poskládat obrázky ze čtyř kamer tak, aby napodobil ptačí pohled na vůz. Při manévrování v těsných prostorech jde o neocenitelného pomocníka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.