Nissan Note znamená pro značku důležitý mezistupeň mezi Microu a Tiidou. Tentokrát se má méně podobat MPV.
Nissan Note nové generace již jezdí v Japonsku a nedávno se představil i v USA. Jen pro Evropu zatím otálel. Nyní tu však máme evropskou variantu v celé své kráse.
Nissan Note se podobně jako japonský kolega, Honda Jazz, vydal cestou křížence mezi malým hatchbackem a malým MPV. Úspěch této svébytné cesty je spíše diskutabilní, nový Note se ale více přiklání k variantě malého hatchbacku. Design je méně hranatý, výška o pár milimetrů poklesla. Přesto se Nissan chlubí vyšším sezením a prostorem, což zase náleží do pole MPV. Inu, ať si každý vybere po svém.
Pod kapotou se uhnízdí tři motory. Benzínovou nabídku budou tvořit motory o objemu 1,2 litru, jeden s přeplňováním, druhý bez něj. Zatímco silnější varianta přijde s výkonem 98 koní, slabší si musí vystačit s osmdesáti. Údaje o dieselu 1,5 dCi prozatím nemáme. Víme však, že všechny motory bude možné zakoupit s bezestupňovou převodovkou CVT a při vyšší úspornost budou motory vybaveny systémem stop-start.
Výbava má být bohatá, nejvyšší (tradičně nazvaná Tekna) nabídne i bezpečností paket schopný monitorovat slepé úhly a jízdu v pruzích. Podobně jako v modelu Qashqai bude možné získat systém Around view monitor, který dovede poskládat obrázky ze čtyř kamer tak, aby napodobil ptačí pohled na vůz. Při manévrování v těsných prostorech jde o neocenitelného pomocníka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.