Nissan Note znamená pro značku důležitý mezistupeň mezi Microu a Tiidou. Tentokrát se má méně podobat MPV.
Nissan Note nové generace již jezdí v Japonsku a nedávno se představil i v USA. Jen pro Evropu zatím otálel. Nyní tu však máme evropskou variantu v celé své kráse.
Nissan Note se podobně jako japonský kolega, Honda Jazz, vydal cestou křížence mezi malým hatchbackem a malým MPV. Úspěch této svébytné cesty je spíše diskutabilní, nový Note se ale více přiklání k variantě malého hatchbacku. Design je méně hranatý, výška o pár milimetrů poklesla. Přesto se Nissan chlubí vyšším sezením a prostorem, což zase náleží do pole MPV. Inu, ať si každý vybere po svém.
Pod kapotou se uhnízdí tři motory. Benzínovou nabídku budou tvořit motory o objemu 1,2 litru, jeden s přeplňováním, druhý bez něj. Zatímco silnější varianta přijde s výkonem 98 koní, slabší si musí vystačit s osmdesáti. Údaje o dieselu 1,5 dCi prozatím nemáme. Víme však, že všechny motory bude možné zakoupit s bezestupňovou převodovkou CVT a při vyšší úspornost budou motory vybaveny systémem stop-start.
Výbava má být bohatá, nejvyšší (tradičně nazvaná Tekna) nabídne i bezpečností paket schopný monitorovat slepé úhly a jízdu v pruzích. Podobně jako v modelu Qashqai bude možné získat systém Around view monitor, který dovede poskládat obrázky ze čtyř kamer tak, aby napodobil ptačí pohled na vůz. Při manévrování v těsných prostorech jde o neocenitelného pomocníka.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.