Nissan Note znamená pro značku důležitý mezistupeň mezi Microu a Tiidou. Tentokrát se má méně podobat MPV.
Nissan Note nové generace již jezdí v Japonsku a nedávno se představil i v USA. Jen pro Evropu zatím otálel. Nyní tu však máme evropskou variantu v celé své kráse.
Nissan Note se podobně jako japonský kolega, Honda Jazz, vydal cestou křížence mezi malým hatchbackem a malým MPV. Úspěch této svébytné cesty je spíše diskutabilní, nový Note se ale více přiklání k variantě malého hatchbacku. Design je méně hranatý, výška o pár milimetrů poklesla. Přesto se Nissan chlubí vyšším sezením a prostorem, což zase náleží do pole MPV. Inu, ať si každý vybere po svém.
Pod kapotou se uhnízdí tři motory. Benzínovou nabídku budou tvořit motory o objemu 1,2 litru, jeden s přeplňováním, druhý bez něj. Zatímco silnější varianta přijde s výkonem 98 koní, slabší si musí vystačit s osmdesáti. Údaje o dieselu 1,5 dCi prozatím nemáme. Víme však, že všechny motory bude možné zakoupit s bezestupňovou převodovkou CVT a při vyšší úspornost budou motory vybaveny systémem stop-start.
Výbava má být bohatá, nejvyšší (tradičně nazvaná Tekna) nabídne i bezpečností paket schopný monitorovat slepé úhly a jízdu v pruzích. Podobně jako v modelu Qashqai bude možné získat systém Around view monitor, který dovede poskládat obrázky ze čtyř kamer tak, aby napodobil ptačí pohled na vůz. Při manévrování v těsných prostorech jde o neocenitelného pomocníka.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.