Automobilka Kia predstavuje ďalšiu generáciu modelu Forte hatchback, ktorý sa bude predávať v Severnej Amerike. Technický základ európskeho modelu cee´d vylepšený o viacprvkovú zadnú nápravu sa bude v zámorí predávať s odlišným kabátom a silnejšími motormi.
Aby sme uviedli veci na pravú mieru, v minulom roku sa na trhu objavil nový model Forte v prevedení sedan Teraz ho doplní aj dynamicky tvarovaný hatchback, ktorý je na tamojšom trhu vnímaný ako športovejší variant klasického sedanu. Presné rozmery zatiaľ automobilka nezmenila, no z fotografií je zreteľné, že ide o hatchback nižšej strednej triedy porovnateľnej veľkosti s modelom cee´d.
Dizajn modelu Forte hatchback je svojský, európskeho bratranca cee´d pripomína len základnými líniami. Novinku má na svedomí dizajnérske centrum v kórejskom Soule, preto neprekvapí, že predná a zadná časť najnovšie európske Kie príliš nepripomína.
Pätdverový hatchback Forte má v porovnaní s modelom cee´d viacprvkovú zadnú nápravu, o výkonnejších motoroch nehovoriac. Pod kapotou modelu Forte bude k dispozícii atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litra, ktorý poskytne maximálny výkon 127 kW/173 k (pri 5600 ot/min) a krútiaci moment 209 Nm (pri 4800 ot/min).
Vrcholom je preplňovaný motor 1,6 T-GDi, ktorý sa ocitne pod kapotou európskeho modelu pro_cee´d GT. Agregát ponúka maximálny výkon 148 kW/201 k (pri 6 000 ot/min) a krútiaci moment 265 Nm (1 750-4 500 ot/min). Benzínový dvojliter je k dispozícii výhradne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, preplňovaný motor 1,6 T-GDi je možné kombinovať buď so 6-stupňovým manuálom, alebo automatom s možnosťou radenia pod volantom.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?