Automobilka Kia predstavuje ďalšiu generáciu modelu Forte hatchback, ktorý sa bude predávať v Severnej Amerike. Technický základ európskeho modelu cee´d vylepšený o viacprvkovú zadnú nápravu sa bude v zámorí predávať s odlišným kabátom a silnejšími motormi.
Aby sme uviedli veci na pravú mieru, v minulom roku sa na trhu objavil nový model Forte v prevedení sedan Teraz ho doplní aj dynamicky tvarovaný hatchback, ktorý je na tamojšom trhu vnímaný ako športovejší variant klasického sedanu. Presné rozmery zatiaľ automobilka nezmenila, no z fotografií je zreteľné, že ide o hatchback nižšej strednej triedy porovnateľnej veľkosti s modelom cee´d.
Dizajn modelu Forte hatchback je svojský, európskeho bratranca cee´d pripomína len základnými líniami. Novinku má na svedomí dizajnérske centrum v kórejskom Soule, preto neprekvapí, že predná a zadná časť najnovšie európske Kie príliš nepripomína.
Pätdverový hatchback Forte má v porovnaní s modelom cee´d viacprvkovú zadnú nápravu, o výkonnejších motoroch nehovoriac. Pod kapotou modelu Forte bude k dispozícii atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litra, ktorý poskytne maximálny výkon 127 kW/173 k (pri 5600 ot/min) a krútiaci moment 209 Nm (pri 4800 ot/min).
Vrcholom je preplňovaný motor 1,6 T-GDi, ktorý sa ocitne pod kapotou európskeho modelu pro_cee´d GT. Agregát ponúka maximálny výkon 148 kW/201 k (pri 6 000 ot/min) a krútiaci moment 265 Nm (1 750-4 500 ot/min). Benzínový dvojliter je k dispozícii výhradne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, preplňovaný motor 1,6 T-GDi je možné kombinovať buď so 6-stupňovým manuálom, alebo automatom s možnosťou radenia pod volantom.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?