Automobilka Kia predstavuje ďalšiu generáciu modelu Forte hatchback, ktorý sa bude predávať v Severnej Amerike. Technický základ európskeho modelu cee´d vylepšený o viacprvkovú zadnú nápravu sa bude v zámorí predávať s odlišným kabátom a silnejšími motormi.
Aby sme uviedli veci na pravú mieru, v minulom roku sa na trhu objavil nový model Forte v prevedení sedan Teraz ho doplní aj dynamicky tvarovaný hatchback, ktorý je na tamojšom trhu vnímaný ako športovejší variant klasického sedanu. Presné rozmery zatiaľ automobilka nezmenila, no z fotografií je zreteľné, že ide o hatchback nižšej strednej triedy porovnateľnej veľkosti s modelom cee´d.
Dizajn modelu Forte hatchback je svojský, európskeho bratranca cee´d pripomína len základnými líniami. Novinku má na svedomí dizajnérske centrum v kórejskom Soule, preto neprekvapí, že predná a zadná časť najnovšie európske Kie príliš nepripomína.
Pätdverový hatchback Forte má v porovnaní s modelom cee´d viacprvkovú zadnú nápravu, o výkonnejších motoroch nehovoriac. Pod kapotou modelu Forte bude k dispozícii atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litra, ktorý poskytne maximálny výkon 127 kW/173 k (pri 5600 ot/min) a krútiaci moment 209 Nm (pri 4800 ot/min).
Vrcholom je preplňovaný motor 1,6 T-GDi, ktorý sa ocitne pod kapotou európskeho modelu pro_cee´d GT. Agregát ponúka maximálny výkon 148 kW/201 k (pri 6 000 ot/min) a krútiaci moment 265 Nm (1 750-4 500 ot/min). Benzínový dvojliter je k dispozícii výhradne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, preplňovaný motor 1,6 T-GDi je možné kombinovať buď so 6-stupňovým manuálom, alebo automatom s možnosťou radenia pod volantom.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.