Kia se "pochlapila" a pro novou generaci cee'du, který se těší velké popularitě, připravila i ostrou verzi.
Kia připravila pětidveřovou variantu svého hot-hatche cee'd GT. Prozatím jsme viděli jen jeho třídveřovou variantu stylizovanou do podoby kupé - u Kie ho nazývají pro_cee'd GT.
Podobně jako sourozenec ochuzený o jeden pár dveří, také "rodinná" varianta dostane pod kapotu čtyřválec o výkonu 204 koní. Tuto sílu bude generovat 1,6 litru velký, přeplňovaný agregát z Hyundaie Veloster. Maximální výkon přijde v 6000 otáčkách, zatímco maximální točivý moment 265 Nm je dosahován v poměrně širokém spektru 1750-4000 ot/min. Zrychlení z klidu na stovku by díky tomu mělo být dokonáno pod osm sekund.
Samozřejmostí je pro ostrou verzi dostatečně agresivní vzhled, který je podpořen nejen přepracovanými nárazníky, ale také barevnými dekory. Větší brzdy pak nebudou jen pro parádu, ale také pro dostatečnou brzdnou sílu.
Novinka bude mít výstavní premiéru v Ženevě. Zde bychom se mohli dozvědět také ceny novinky, která na trh přijde někdy v polovině roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?