Kia se "pochlapila" a pro novou generaci cee'du, který se těší velké popularitě, připravila i ostrou verzi.
Kia připravila pětidveřovou variantu svého hot-hatche cee'd GT. Prozatím jsme viděli jen jeho třídveřovou variantu stylizovanou do podoby kupé - u Kie ho nazývají pro_cee'd GT.
Podobně jako sourozenec ochuzený o jeden pár dveří, také "rodinná" varianta dostane pod kapotu čtyřválec o výkonu 204 koní. Tuto sílu bude generovat 1,6 litru velký, přeplňovaný agregát z Hyundaie Veloster. Maximální výkon přijde v 6000 otáčkách, zatímco maximální točivý moment 265 Nm je dosahován v poměrně širokém spektru 1750-4000 ot/min. Zrychlení z klidu na stovku by díky tomu mělo být dokonáno pod osm sekund.
Samozřejmostí je pro ostrou verzi dostatečně agresivní vzhled, který je podpořen nejen přepracovanými nárazníky, ale také barevnými dekory. Větší brzdy pak nebudou jen pro parádu, ale také pro dostatečnou brzdnou sílu.
Novinka bude mít výstavní premiéru v Ženevě. Zde bychom se mohli dozvědět také ceny novinky, která na trh přijde někdy v polovině roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?