Nová Kia cee'd svým nabroušeným vzhledem přímo láká k vytvoření sportovnější varianty. Ta se nám ukazuje právě nyní ve své třídveřové variantě.
Nová generace Kie cee'd se pomalu uceluje a do kompletnosti chybí právě sportovní varianta. Ta se ukazuje právě nyní, když na veřejnost prosákly snímky exteriéru a technické údaje.
Hot-hatch je prozatím založen na třídveřové variantě pro_cee'd, avšak potvrzena je i budoucí existence varianty s pěti dveřmi. Existence kombíku je však nejasná.
Pod kapotou najdeme motor o objemu 1,6 litru. díky přeplňování se jeho výkon vyšplhal na slušných 204 koní. To je sice méně než špička v daném segmentu, například Ford Focus ST má 250 koní a to se očekává ještě příchod silnější verze RS, avšak cee'd bude podle všeho mířit naproti trochu masovějším zákazníkům.
Motor by měl vozu se šestistupňovou manuální převodovkou umožnit zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy. S přitvrzeným podvozkem by se cee'd GT neměl polekat ani zatáček.
Třídveřová varianta by měla jít do prodeje ještě v tomto pololetí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?