Nová generácia japonského sedanu Lexus IS sa opäť postupne odhaľuje...
Pred niekoľkými dňami sme vám priniesli prvú neoficiálnu fotografiu japonského sedanu Lexus IS v novej generácii. Fotografia bola pomerne nekvalitná, ale ukázala nám, na čo sme boli zvedaví – dizajn. Dnes máme vďaka istému čínskemu serveru k dispozícii ďalšie fotografie, zachytávajúce Lexus IS v športovej verzii F-Sport.
Verzia F-Sport sa oproti „obyčajnej“ verzii modelu IS líši predovšetkým jednodielnou typickou maskou chladiča, športovo tvarovaným predným nárazníkom a zadným nárazníkom s difúzorom.
Konečne sa môžeme pozrieť aj do interiéru – ten z veľkej časti pripomína väčší model LS, niektoré prvky sú zasa podobné s menším hybridným modelom CT 200h.
Oficiálne predstavenie nového Lexusu IS prebehne na autosalóne v Detroite, kedy budeme mať k dispozícii aj technické informácie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.