Po predstavení faceliftovaného Mercedesu triedy E v o verziách sedan a kombi prichádza na rad aj štýlové kupé a kabriolet.
Tak ako sedan a kombi, aj kupé s kabrioletom prichádzajú v modernizovanej verzii s výrazne elegantnejším a emotívnejším dizajnom. Ostré hrany dizajnéri trochu viac zaoblili, kde-tu čosi ubrali, niekde pridali a výsledkom je veľmi vydarené dielo.
Svetlomety už nie sú charakteristické dvojitým predelením, avšak dostali podstatne krajšiu optiku a zabudovaný pásik pre LED denné svietenie. Predný zaoblený nárazník dodáva modelu agresívnejší vzhľad. Zadná časť sa pýši prepracovanými koncovými svetlami a taktiež novým nárazníkom a koncovkami výfuku.
Interiér dostal nový trojramenný volant, prepracovanú stredovú konzolu bez voliča automatickej prevodovky a zmenenú grafiku prístrojov pred vodičom. V rámci modernizácie môže byť kupé a kabrio vybavené systémom na detekciu chodcov v noci, predkolíznym bezpečnostným systémom, adaptívnymi svetlometmi, čítaním dopravných značiek, alebo kamerami, ktoré umožňujú pohľad na automobil z vtáčej perspektívy.
Pod kapotou sa ocitne celkom šesť benzínových pohonných jednotiek, ktoré začínajú výkonom 135 kW/184 k, končia pri výkone 300 kW/408 k. Naftové motory CDI začínajú pri výkone 125 kW/170 k a končia na hodnotách 195 kW/265 k. samozrejmosťou je aj možnosť pohonu oboch náprav 4Matic.
Celú modelovú radu E v novom šate budeme môcť naživo vidieť na autosalóne v Detroite.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.