Nová generácia luxusného sedanu Maserati Quattroporte sa predstavila pred pár týždňami, no automobilka uvoľnila rozsiahlejšiu fotogalériu a podrobnejšie technické parametre až teraz.
Luxusné Maserati Quattroporte svojim dizajnom odkazuje na svojho predchodcu, avšak predsa je iný. Všimnite si však detaily na prednej časti – prepracovaná predná maska, nový dizajn svetlometov alebo agresívnejší nárazník. Tieto detaily dodávajú talianskemu sedanu nový dych a nezameniteľný charakter.
Rozmermi je novinka oproti predchodcovi väčšia, dĺžka narástla na hodnotu 5 262 mm (+165 mm), rázvor náprav je na úrovni 3 171 mm. V luxusnom (4- alebo 5- miestnom) interiéri nebude chýbať luxus, o ktorý sa postará prémiové kožené čalúnenie, obklady z pravého dreva alebo z lešteného kovu.
Za zmienku stojí aj fakt, že Maserati v duchu modernej doby pristúpilo k medzigeneračnému zníženiu hmotnosti zhruba o 90 kg, čo je dôsledkom veľkého podielu hliníka na karosérii.
Základnou pohonnou jednotkou pre Quattroporte je vidlicový šesťvalec 3,0 V6 Twin-turbo, ktorý ponúka maximálny výkon 301 kW/410 k (550 Nm). Zrýchlenie z nuly na stovku bude trvať 5,1, resp 4,9 sekundy pre verziu 4x4. Maximálna rýchlosť má hodnotu 285 km/h (resp. 284 km/h), priemerná spotreba benzínu je 10,5 l/100 km.
Druhým motorom v ponuke je vidlicový osemvalec 3,8 V8 Twin-turbo s výkonom 390 kW/530 k (649 Nm). Krútiaci moment môže vďaka funkcii overboost narásť krátkodobo na hodnotu 710 Nm. Prevádzkové parametre sú nasledovné – zrýchlenie z nuly na stovku za 4,7 sekundy, maximálna rýchlosť 307 km/h a priemerná spotreba 11,8 l/100 km.
V oboch prípadoch bude výkon motora prenášaný na kolesá pomocou 8-stupňovej automatickej prevodovky od spoločnosti ZF, systém pohonu oboch náprav (pre motor 3,0 V6) pochádza z dielní spoločnosti Magna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.