Nová generácia luxusného sedanu Maserati Quattroporte sa predstavila pred pár týždňami, no automobilka uvoľnila rozsiahlejšiu fotogalériu a podrobnejšie technické parametre až teraz.
Luxusné Maserati Quattroporte svojim dizajnom odkazuje na svojho predchodcu, avšak predsa je iný. Všimnite si však detaily na prednej časti – prepracovaná predná maska, nový dizajn svetlometov alebo agresívnejší nárazník. Tieto detaily dodávajú talianskemu sedanu nový dych a nezameniteľný charakter.
Rozmermi je novinka oproti predchodcovi väčšia, dĺžka narástla na hodnotu 5 262 mm (+165 mm), rázvor náprav je na úrovni 3 171 mm. V luxusnom (4- alebo 5- miestnom) interiéri nebude chýbať luxus, o ktorý sa postará prémiové kožené čalúnenie, obklady z pravého dreva alebo z lešteného kovu.
Za zmienku stojí aj fakt, že Maserati v duchu modernej doby pristúpilo k medzigeneračnému zníženiu hmotnosti zhruba o 90 kg, čo je dôsledkom veľkého podielu hliníka na karosérii.
Základnou pohonnou jednotkou pre Quattroporte je vidlicový šesťvalec 3,0 V6 Twin-turbo, ktorý ponúka maximálny výkon 301 kW/410 k (550 Nm). Zrýchlenie z nuly na stovku bude trvať 5,1, resp 4,9 sekundy pre verziu 4x4. Maximálna rýchlosť má hodnotu 285 km/h (resp. 284 km/h), priemerná spotreba benzínu je 10,5 l/100 km.
Druhým motorom v ponuke je vidlicový osemvalec 3,8 V8 Twin-turbo s výkonom 390 kW/530 k (649 Nm). Krútiaci moment môže vďaka funkcii overboost narásť krátkodobo na hodnotu 710 Nm. Prevádzkové parametre sú nasledovné – zrýchlenie z nuly na stovku za 4,7 sekundy, maximálna rýchlosť 307 km/h a priemerná spotreba 11,8 l/100 km.
V oboch prípadoch bude výkon motora prenášaný na kolesá pomocou 8-stupňovej automatickej prevodovky od spoločnosti ZF, systém pohonu oboch náprav (pre motor 3,0 V6) pochádza z dielní spoločnosti Magna.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?