Ford dnes spustil sériovú druhej generácie obľúbeného SUV Ford Kuga vo svojej španielskej továrni vo Valencii, z ktorej sa bude čoskoro distribuovať do predajní v celej Európe.
Kuga ako prvá v tomto segmente ponúka technológie ako automatické otváranie dverí batožinového priestoru, najlepšiu ovládateľnosť vďaka novému, globálnemu inteligentnému pohonu všetkých kolies, vyvinutému spoločnosťou Ford, a vylepšenému systému smerovania krútiaceho momentu Torque Vectoring Control, a do európskeho segmentu SUV zavádza technológie zážihových motorov Ford EcoBoost.
Nová Kuga ponúka na výber 150- alebo 180-koňovú verziu (110 resp. 132 kW) 1,6-litrového zážihového motora EcoBoost a 140- alebo 163-koňovú verziu (103 resp. 120 kW) 2,0-litrového vznetového motora TDCi Duratorq. Vozidlá s pohonom všetkých kolies AWD sú k dispozícii s dvojspojkovou prevodovkou Ford PowerShift.
Od predstavenia prvej generácie modelu Kuga v Európe v roku 2008 už Ford predal vyše 300 000 týchto vozidiel. Nová Kuga je prvým z modelov komplexného európskeho radu vozidiel SUV značky Ford. Nasledovať ju totiž bude menší model EcoSport, ktorým chce automobilka zamiešať karty v segmente malých SUV, a model Edge – väčší, luxusnejší crossover, žnúci úspech v Severnej Amerike a na iných trhoch.
Pre novú Kugu bude k dispozícii aj celý rad technológií pomáhajúcich vodičovi, ako napríklad aktívny parkovací asistent, pomáhajúci pri parkovaní do radu stojacich vozidiel, a senzorový systém na detekciu objektov v mŕtvom uhle (BLIS), ktorý pomocou výstražnej kontrolky vo vonkajšom spätnom zrkadle upozorňuje vodiča na možné nebezpečenstvo v mŕtvom uhle. Ford Kuga má o 82 litrov väčší batožinový priestor než súčasný model, pričom po sklopení zadných sedadiel jediným tlačidlom vznikne priestor so súvislým rovným dnom.
Hneď od uvedenia vozidla na trh bude k dispozícii aj moderné rozhranie Ford SYNC, umožňujúce hlasové ovládanie, integrovanie a pripájanie rôznych zariadení. Jeho súčasťou bude funkcia núdzovej pomoci Emergency Assistance, ktorá po zistení, že došlo k aktivovaniu airbagov alebo núdzovému uzavretiu prívodu paliva, pomocou palubného lokalizačného modulu GPS a komunikačného zariadenia spárovaného cez rozhranie Bluetooth zatelefonuje na číslo záchrannej služby, v miestnom jazyku poskytne súradnice GPS a privolá pomoc.
Druhá generácia modelu Ford Kuga bude na českom a slovenskom trhu dostupná v prvom štvrťroku 2013.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?