BMW jasně směřuje do segmentu elektromobilů a připravuje veřejnost na relativně brzký příchod prozatím nejmenšího hatchbacku i3. Nyní se jako koncept ukazuje i sportovní varianta.
Přestože úspěchy elektromobilů jsou prozatím přinejmenším sporné, automobilky se na novou dobu pilně připravují. BMW pro ekologické vozy zakládá celou novou řadu i.
Bavorská automobilka prozatím ukázala jen pětidveřovou variantu svého budoucího elektromobilu se zajímavými dveřmi otevírajícími se naproti sobě. Pod označením kupé se nyní objevuje také varianta se třemi dveřmi, kterou BMW pole všeho nabídne jako alternativu.
Jde o malý vůz s délkou 396 cm - velikostními konkurenty mu tak budou vozy jako Renault Clio nebo Škoda Fabia. Číslice 3 tak velikostně nijak nekoresponduje s tradičním sedanem třetí řady.
Elektromotor má výkon 170 koní a je napájen z Li-ion článků ukrytých v podlaze. To stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy. Lepší dynamice napomáhá lehká karoserie vyrobená z plastu kombinovaného s karbonovými vlákny. I přes odlehčené materiály nebude díky těžkým akumulátorům hmotnost nijak minimalistická.
Novinka se představí na autosalonu v Los Angeles. Sériová varianta pětidveřového hatchbacku půjde do výroby již příští rok. Očekáváme, že třídveřová na sebe nenechá dlouho čekat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.