BMW jasně směřuje do segmentu elektromobilů a připravuje veřejnost na relativně brzký příchod prozatím nejmenšího hatchbacku i3. Nyní se jako koncept ukazuje i sportovní varianta.
Přestože úspěchy elektromobilů jsou prozatím přinejmenším sporné, automobilky se na novou dobu pilně připravují. BMW pro ekologické vozy zakládá celou novou řadu i.
Bavorská automobilka prozatím ukázala jen pětidveřovou variantu svého budoucího elektromobilu se zajímavými dveřmi otevírajícími se naproti sobě. Pod označením kupé se nyní objevuje také varianta se třemi dveřmi, kterou BMW pole všeho nabídne jako alternativu.
Jde o malý vůz s délkou 396 cm - velikostními konkurenty mu tak budou vozy jako Renault Clio nebo Škoda Fabia. Číslice 3 tak velikostně nijak nekoresponduje s tradičním sedanem třetí řady.
Elektromotor má výkon 170 koní a je napájen z Li-ion článků ukrytých v podlaze. To stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy. Lepší dynamice napomáhá lehká karoserie vyrobená z plastu kombinovaného s karbonovými vlákny. I přes odlehčené materiály nebude díky těžkým akumulátorům hmotnost nijak minimalistická.
Novinka se představí na autosalonu v Los Angeles. Sériová varianta pětidveřového hatchbacku půjde do výroby již příští rok. Očekáváme, že třídveřová na sebe nenechá dlouho čekat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?