Ford rozšiřuje možnosti dodávky Transit Custom o úspornou variantu ECOnetic. Spotřebuje jen 6 litrů na 100 kilometrů.
Ford Transit Custom je menší dodávka, která se velikostně řadí pod běžný Transit. Ačkoliv je menší, měl by Transit Custom přinášet více komfortu.
Aby Ford podpořil prodeje této novinky, pod kapotou se objevuje novinka. Je jí úsporný motor 2,2 Duratorq ve verzi ECOnetic. S výkonem 100 koní není zrovna na špici poměru výkon/objem, avšak o to tu nejde. Spotřeba motoru by neměla přesáhnout 6 litrů na 100 kilometrů v kombinovaném režimu, což je na velkou dodávku velmi pěkná hodnota.
Motoru v jeho úsporném snažení vypomůže systém Start-stop, který zastavuje motor na semaforu či v kolonách. Také pneumatiky by měly klást menší valivý odpor. Mimo toho může je pod kapotou nainstalovaný systém omezující akceleraci zejména s plně naloženým vozidlem. Má tak uspořit nejen palivo, ale také brzdy a další komponenty. Standardem je také omezovač rychlosti nastavený na 110 km/h, který je však možné přenastavit dle přání zákazníka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?