Ford rozšiřuje možnosti dodávky Transit Custom o úspornou variantu ECOnetic. Spotřebuje jen 6 litrů na 100 kilometrů.
Ford Transit Custom je menší dodávka, která se velikostně řadí pod běžný Transit. Ačkoliv je menší, měl by Transit Custom přinášet více komfortu.
Aby Ford podpořil prodeje této novinky, pod kapotou se objevuje novinka. Je jí úsporný motor 2,2 Duratorq ve verzi ECOnetic. S výkonem 100 koní není zrovna na špici poměru výkon/objem, avšak o to tu nejde. Spotřeba motoru by neměla přesáhnout 6 litrů na 100 kilometrů v kombinovaném režimu, což je na velkou dodávku velmi pěkná hodnota.
Motoru v jeho úsporném snažení vypomůže systém Start-stop, který zastavuje motor na semaforu či v kolonách. Také pneumatiky by měly klást menší valivý odpor. Mimo toho může je pod kapotou nainstalovaný systém omezující akceleraci zejména s plně naloženým vozidlem. Má tak uspořit nejen palivo, ale také brzdy a další komponenty. Standardem je také omezovač rychlosti nastavený na 110 km/h, který je však možné přenastavit dle přání zákazníka.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?