Opel Astra bude opět otevřený. Tentokrát však s novým jménem, namísto Astry budou po bulvárech jezdit Cascady.
Přestože jistý technický základ s Astrou pod kapotou najdeme, Cascada by se měla profilovat výrazně luxusněji. S délkou 470 cm dorovnává rozměry kombíku a nachází se jen 13 cm pod délkou Insignie. Oproti předchozí Astře TwinTop je novinka o nemalých 43 % tužší.
Délka kabrioletům po vzhledové stránce většinou prospívá a Cascada není výjimkou. Zadní kapota uschovává plátěnou střechu, která tak nahrazuje komplikovaný systém skládací pevné střechy. Střecha zmizí v karoserii během 17 sekund a to i v městských rychlostech do 50 km/h. Na výběr jsou hned tři barvy potahu.
Pod kapotou se ukáží vrcholné motory z Astry. Dva benzíny budou reprezentovány přeplňovanými variantami 1,4 a 1,6 s výkony 140 a 170 koní. Diesel bude prozatím jediný, dvoulitr o výkonu 165 koní. Časem bychom se snad měli dočkat i silnějších variant.
Nějaká ta zavazadla je možné uložit do kufru o objemu 350 litrů, ze kterého 70 litrů zabírá střecha. Pro převoz větších předmětů poslouží sklápění zadních sedadel. Přední sedačky jsou odvětrávané a mají certifikát ortopedické společnosti AGV.
Připlatit bude možné za až 20palcová kola. Podvozek v základu pochází z Astry OPC, vepředu tak najdeme inovovaný systém zavěšení McPherson, který Opel nazývá HiPerStrut. Cascadu bude možné také vybavit adaptivním systémem FlexRide.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?