Opel Astra bude opět otevřený. Tentokrát však s novým jménem, namísto Astry budou po bulvárech jezdit Cascady.
Přestože jistý technický základ s Astrou pod kapotou najdeme, Cascada by se měla profilovat výrazně luxusněji. S délkou 470 cm dorovnává rozměry kombíku a nachází se jen 13 cm pod délkou Insignie. Oproti předchozí Astře TwinTop je novinka o nemalých 43 % tužší.
Délka kabrioletům po vzhledové stránce většinou prospívá a Cascada není výjimkou. Zadní kapota uschovává plátěnou střechu, která tak nahrazuje komplikovaný systém skládací pevné střechy. Střecha zmizí v karoserii během 17 sekund a to i v městských rychlostech do 50 km/h. Na výběr jsou hned tři barvy potahu.
Pod kapotou se ukáží vrcholné motory z Astry. Dva benzíny budou reprezentovány přeplňovanými variantami 1,4 a 1,6 s výkony 140 a 170 koní. Diesel bude prozatím jediný, dvoulitr o výkonu 165 koní. Časem bychom se snad měli dočkat i silnějších variant.
Nějaká ta zavazadla je možné uložit do kufru o objemu 350 litrů, ze kterého 70 litrů zabírá střecha. Pro převoz větších předmětů poslouží sklápění zadních sedadel. Přední sedačky jsou odvětrávané a mají certifikát ortopedické společnosti AGV.
Připlatit bude možné za až 20palcová kola. Podvozek v základu pochází z Astry OPC, vepředu tak najdeme inovovaný systém zavěšení McPherson, který Opel nazývá HiPerStrut. Cascadu bude možné také vybavit adaptivním systémem FlexRide.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.