Volkswagen zveřejnil oficiální snímky otevřené varianty svého stylového Brouka nejnovější generace.
Volkswagen Beetle se v posledních letech změnil z levného a jednoduchého lidového vozu s motorem vzadu ve stylové retro s koncepcí vše vepředu. Podobně jako v první generaci tohoto vozu, i nyní se dočkáme sexy otevřené varianty.
Ta se představila právě nyní a mnoho překvapení nepřináší. Zůstává věrná plátěné střeše, která se nyní skládá hlouběji do karoserie tak, aby zlepšila výhled dozadu. Střechu lze skládat do rychlosti 50 km/h, na složení stačí příjemných 10 sekund.
Pod kapotou najdeme škálu motorů podobnou uzavřené variantě. Základem tak prozatím bude čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 160 koní, na něj naváže dvousetkoňový dvoulitr. Šetřivější potěší diesely, které budou dva. Půjde o motory 1,6 a 2,0 TDI o výkonech 105 a 140 koní. Časem se novým základem stane benzínový motor 1,2 TSI.
Samozřejmostí dneška jsou vyspělé bezpečnostní prvky, tedy řada airbagů a vystřelovací oblouky za zadními sedadly.
Oficiální představení je naplánováno na autosalon v Los Angeles, který začíná v listopadu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.