Toyota je v současné době největším výrobcem hybridních vozů na světě. Svou pozici si firma drží se suverénní jistotou, přesto se zdá, že ji to nestačí. Do roku 2015 chce automobilka připravit 21 nových hybridních vozů, plně elektrickou verzi modelu RAV-4 a také vůz vybavený palivovým článkem.
Když v roce 1997 představila Toyota první generaci modelu Prius, tak následovalo poměrně chladné přijetí vozu veřejností a minimální prodeje. Dnes, o 15 let později je situace s hybridními vozy naprosto odlišná. Automobilka prodá ročně přes milion hybridních vozů. V celkových číslech dělají "hybridy" přes 10 % celosvětových prodejů automobilky a na domácím japonském trhu činí hybridy dokonce kolem 50% prodejůObrovské zkušenosti, které automobilka s hybridní technologií má ji pomáhají při vývoji palivových článků. Toyota prozatím žádné technické informace o své technologii palivových článků neuvedla, nicméně víme, že v roce 2015 má být představen koncept FCV-R.Takeshi Uchiyamada, který je také známý jako otec Priusu popsal, proč automobilka změnila své smýšlení o elektrických vozech a zaměřuje se na palivové články. Podle jeho slov mají současné elektromobily, jako například iQ EV tři zásadní vady - kvůli cenám baterií jsou příliš drahé, nabíjení vozu tvá dlouhou dobu a reálný dojez je poměrně krátký. Vozy s palivovým článkem naopak mají mnohem vyšší potenciál v podobě dlouhého dojezdu a krátké doby pro nabíjení.Koncept FCV-R by měl mít obdobnou velikost jako aktuální model Prius, přesto však má nabídnout, díky nádrži na stlačený vodík, dojezd až 700 km, což je mnohem více, než co nabízí současné elektromobily.Uchiyamada potvrdil, že současná reakce a zájem zákazníků o hybridní technologie překvapila i samotnou automobilku. Toyota proto předpokládá, že v následujícím desetiletí se na cesty dostanou desetitisíce automobilů s palivovým článkem. Vzhledem k současným možnostem je podle Uchiyamady nejlepší variantou,než se na trh dostanou vozy s palivovými články, plug-in hybrid. Ten umožní provoz v čistě elektrickém režimu a pouze v případě, kdy je potřeba delší dojezd, tak ke slovu přijde také spalovací motor. Tyto vozy nabízí ideální kombinaci nízké spotřeby a emisí, ale dosahují použitelného dojezdu pro každodenní používání. Jeho slova potvrzují také prodeje, protože automobilka prodala již přes 15 600 plug-in verzí modelu Prius.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.