Když v roce 1997 představila Toyota první generaci modelu Prius, tak následovalo poměrně chladné přijetí vozu veřejností a minimální prodeje. Dnes, o 15 let později je situace s hybridními vozy naprosto odlišná. Automobilka prodá ročně přes milion hybridních vozů. V celkových číslech dělají "hybridy" přes 10 % celosvětových prodejů automobilky a na domácím japonském trhu činí hybridy dokonce kolem 50% prodejů
Obrovské zkušenosti, které automobilka s hybridní technologií má ji pomáhají při vývoji palivových článků. Toyota prozatím žádné technické informace o své technologii palivových článků neuvedla, nicméně víme, že v roce 2015 má být představen koncept FCV-R.
Takeshi Uchiyamada, který je také známý jako otec Priusu popsal, proč automobilka změnila své smýšlení o elektrických vozech a zaměřuje se na palivové články. Podle jeho slov mají současné elektromobily, jako například iQ EV tři zásadní vady - kvůli cenám baterií jsou příliš drahé, nabíjení vozu tvá dlouhou dobu a reálný dojez je poměrně krátký. Vozy s palivovým článkem naopak mají mnohem vyšší potenciál v podobě dlouhého dojezdu a krátké doby pro nabíjení.
Koncept FCV-R by měl mít obdobnou velikost jako aktuální model Prius, přesto však má nabídnout, díky nádrži na stlačený vodík, dojezd až 700 km, což je mnohem více, než co nabízí současné elektromobily.
Uchiyamada potvrdil, že současná reakce a zájem zákazníků o hybridní technologie překvapila i samotnou automobilku. Toyota proto předpokládá, že v následujícím desetiletí se na cesty dostanou desetitisíce automobilů s palivovým článkem.
Vzhledem k současným možnostem je podle Uchiyamady nejlepší variantou,než se na trh dostanou vozy s palivovými články, plug-in hybrid. Ten umožní provoz v čistě elektrickém režimu a pouze v případě, kdy je potřeba delší dojezd, tak ke slovu přijde také spalovací motor. Tyto vozy nabízí ideální kombinaci nízké spotřeby a emisí, ale dosahují použitelného dojezdu pro každodenní používání. Jeho slova potvrzují také prodeje, protože automobilka prodala již přes 15 600 plug-in verzí modelu Prius.
Komerční sdělení