Smělé plány Toyoty - 21 nových hybridů během tří let

Pavel Dvořák, 26. září 2012, 10:31 Google+

Toyota je v současné době největším výrobcem hybridních vozů na světě. Svou pozici si firma drží se suverénní jistotou, přesto se zdá, že ji to nestačí. Do roku 2015 chce automobilka připravit 21 nových hybridních vozů, plně elektrickou verzi modelu RAV-4 a také vůz vybavený palivovým článkem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prius

Prius | foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka

Sdílejte článek

Když v roce 1997 představila Toyota první generaci modelu Prius, tak následovalo poměrně chladné přijetí vozu veřejností a minimální prodeje. Dnes, o 15 let později je situace s hybridními vozy naprosto odlišná. Automobilka prodá ročně přes milion hybridních vozů. V celkových číslech dělají "hybridy" přes 10 % celosvětových prodejů automobilky a na domácím japonském trhu činí hybridy dokonce kolem 50% prodejů

Obrovské zkušenosti, které automobilka s hybridní technologií má ji pomáhají při vývoji palivových článků. Toyota prozatím žádné technické informace o své technologii palivových článků neuvedla, nicméně víme, že v roce 2015 má být představen koncept FCV-R.

Takeshi Uchiyamada, který je také známý jako otec Priusu popsal, proč automobilka změnila své smýšlení o elektrických vozech a zaměřuje se na palivové články. Podle jeho slov mají současné elektromobily, jako například iQ EV tři zásadní vady - kvůli cenám baterií jsou příliš drahé, nabíjení vozu tvá dlouhou dobu a reálný dojez je poměrně krátký. Vozy s palivovým článkem naopak mají mnohem vyšší potenciál v podobě dlouhého dojezdu a krátké doby pro nabíjení.

Koncept FCV-R by měl mít obdobnou velikost jako aktuální model Prius, přesto však má nabídnout, díky nádrži na stlačený vodík, dojezd až 700 km, což je mnohem více, než co nabízí současné elektromobily.

Uchiyamada potvrdil, že současná reakce a zájem zákazníků o hybridní technologie překvapila i samotnou automobilku. Toyota proto předpokládá, že v následujícím desetiletí se na cesty dostanou desetitisíce automobilů s palivovým článkem.

Vzhledem k současným možnostem je podle Uchiyamady nejlepší variantou,než se na trh dostanou vozy s palivovými články, plug-in hybrid. Ten umožní provoz v čistě elektrickém režimu a pouze v případě, kdy je potřeba delší dojezd, tak ke slovu přijde také spalovací motor. Tyto vozy nabízí ideální kombinaci nízké spotřeby a emisí, ale dosahují použitelného dojezdu pro každodenní používání. Jeho slova potvrzují také prodeje, protože automobilka prodala již přes 15 600 plug-in verzí modelu Prius.

Vytisknout

Diskuze: Smělé plány Toyoty - 21 nových hybridů během tří let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

mazda 6

Mazda i-ActivSense pro novou šestku

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud